Ahrefs را از صفر تا صد مطالعه کنید – اصطلاحات رایج در Ahrefs

Ahrefs چیست؟

اگر به سئوی خود اهمیت می دهید و می خواهید جایگاه بهتری در نتایج Google SREP داشته باشید، باید از نرم افزارهای سئو بیشتری استفاده کنید. یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای سئو سایت Ahref می باشد. به عبارت ساده، این بسته شامل ابزارهایی است که می تواند به شما در ایجاد لینک، جستجوی کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و ردیابی موقعیت سایت کمک کند. در مقاله تحصیلات اهرفس می خواهیم شما را با این ابزار محبوب آشنا کنیم.

Ahrefs برای چه مواردی قابل استفاده است؟

اگر هنوز خوب نمی دانید Ahrefs چیست؟ برای یافتن پاسخ آموزش Ahrefs را دنبال کنید. در پاسخ باید به شما بگویم که این ابزار بسیار محبوبی است که برای کسب موقعیت بهتر در نتایج گوگل استفاده می شود. اگر می خواهید جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید، باید از این ابزار استفاده کنید.

آموزش ahrefs

آموزش با ابزار Ahrefs

Ahrefs معمولاً در موارد زیر قابل استفاده است:

  • پیوندهای وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید
  • رتبه بندی و بومی سازی کلمات کلیدی
  • سئو بهتر و مفیدتر
  • Ahrefs همچنین می تواند برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی در گوگل، یوتیوب و آمازون استفاده شود.
  • اگر می خواهید بدانید کدام محتوا در موضوع شما عملکرد بهتری داشته است، باید از این ابزار استفاده کنید.
  • بازخورد سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و از آن برای جلوگیری از جریمه های الگوریتم های گوگل استفاده کنید

از زمان عرضه این نرم افزار تا به امروز پیشرفت چشمگیری داشته و جایگاه خوبی در بین سئو سایت پیدا کرده است. Ahref برای رقابت با Moz pro و SEOrush پیشرفت کرده است.

چه کسانی باید از Ahrefs استفاده کنند؟

قبل از آموزش Ahrefs بهتر است بدانید چه کسانی باید از این نرم افزار استفاده کنند. به طور کلی افرادی که باید از این نرم افزار استفاده کنند عبارتند از:

  • افرادی که وب سایت دارند و می خواهند در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشند.
  • بازاریاب هایی که در خانه کارفرمای خود خرید می کنند.
  • بازاریابان و افرادی که چندین سایت مختلف را اداره می کنند.
  • مشاوران سئو که به مشتریان در مورد سئو مشاوره می دهند.
  مشاوره حرفه ای سئو توسط متخصص سئو

قبل از شروع یادگیری Ahrefs بهتر است شما را با اصطلاحات کلی این نرم افزار آشنا کنیم.

اصطلاحات رایج در Ahrefs

زمانی که می خواهید از این نرم افزار استفاده کنید باید از شرایط آن به خوبی آگاه باشید. در آموزش Ahrefs می خواهیم شما را با یکی از بهترین ابزارهای سئو و اصطلاحات کلی آن آشنا کنیم. اصطلاحات رایج در این نرم افزار شامل موارد زیر است:

  1. URL ارزیابی در این بخش می توانید کیفیت لینک های داده شده به وب سایت خود را مشاهده کنید. با این ویژگی متوجه خواهید شد که چرا باید درس اهرف را دنبال کنید.
  2. رتبه بندی دامنه این بخش مشابه MOZ Domain Authority است.
  3. Anchor در این بخش می توانید انکر تکست ها را تحلیل کنید.
  4. CTLD در این قسمت لینک های داده شده بر اساس نوع دامنه های ir، com و .تقسیم بندی شده اند.
  5. رتبه Ahref در این قسمت می توانید اطلاعات مهمی مانند رتبه الکسا را ​​در سایت خود مشاهده کنید.
  6. موضوع اصلی در این قسمت می توانید ببینید که کدام قسمت از کلمه کلیدی مورد نظر شما قرار می گیرد. برای مثال تولید محتوا زیرگروه اصلی سئو است.
  7. پتانسیل ترافیک در این بخش، می توانید متوجه شوید که اگر در نتایج جستجوی گوگل با کلمه کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی کنید، چه نوع ترافیکی به دست خواهید آورد.
  8. مشکل کلمه کلیدی شما می توانید سختی کلمه مورد نظر خود را درک کنید. در آموزش Ahrefs می خواهیم شما را با قسمت های مهم این نرم افزار آشنا کنیم.

معرفی بخشهای مهم اهرفس

حالا وقت آن است که در آموزش Ahrefs شما را با قسمت های مهم این نرم افزار کاربردی آشنا کنیم و بگوییم که در هر قسمت چه کاری می توانید انجام دهید.

کار با ahrefs

با ابزار ahrefs کار کنید

پیوندهای سایت حساب ارجاع را نشان دهید

در این قسمت از آموزش Ahrefs باید بگوییم که در قسمت بازخورد این نرم افزار می توانید لینک های سایت مورد نظر خود را مشاهده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس صفحه مورد نظر خود را در قسمت Site Explorer وارد کنید. سپس اطلاعاتی در مورد لینک ها و … دریافت خواهید کرد در صورتی که می خواهید لینک ها را با جزئیات بیشتری ببینید می توانید بر روی گزینه بازخورد کلیک کنید. اگر می خواهید فقط لینک های مهم را بررسی کنید، نوع اتصال را روی dofollow قرار دهید.

  خدمات هوشمند SEO - SEO Smart

اکنون که به پیوندهای مهم یا dofollow دسترسی دارید، می توانید اطلاعات مهم را بازیابی کنید. با کمک این بخش می توانید دریابید که کدام وب سایت ها به رقبای شما پیوند دارند. با این اطلاعات می توانید دریابید که چرا مردم از این سایت بازدید می کنند و چرا به این سایت توجه می کنند. تجزیه و تحلیل رقابتی به شما کمک می کند تا وب سایت خود را سریعتر تبلیغ کنید.

لینک های جدید

به قسمتی می رسیم که در مورد محیط زیست صحبت می کنیم. در این قسمت می توانید متوجه شوید که اخیراً چه سایت هایی به شما یا رقیب شما لینک داده اند. با کمک این بخش می توانید متوجه شوید که کدام لینک ها در حال حاضر فعال هستند و می توانند به شما کمک کنند.

لینک های گم شده به سایت لینک های از دست رفته

در این بخش می توانید لیستی از سایت هایی که به شما لینک داده اند اما اخیراً با شما تماس نگرفته اند را مشاهده کنید. با کمک این بخش می توانید پیوندهای ارزشمند خود را احیا کنید. در آموزش Ahrefs باید به شما بگوییم که این بخش یکی از پرکاربردترین بخش های این نرم افزار می باشد.

Keyword Researcher سایتی برای محقق کلمات کلیدی

در این بخش می توانید اطلاعات مفید زیادی در مورد کلمه کلیدی خود به دست آورید. در آموزش Ahrefs باید به شما بگوییم که از این قسمت از این نرم افزار استفاده کنید. یکی از مهم ترین اطلاعاتی که در این زمینه به دست می آورید این است که بازده کلمه کلیدی چیست. یعنی هر از چند گاهی توسط مصرف کنندگان چندین بار جستجو می شود.

  آموزش سئو پیشرفته در سئوی ایرانی

کلمات کلیدی ارگانیک و ترافیک جستجوی ارگانیک

در این قسمت می توانید آدرس صفحه مورد نظر خود را وارد کنید تا متوجه شوید کدام دسته ها با کلمه کلیدی در صفحه مورد نظر شما ارائه می شوند و می توانید جایگاه خود را در آن دسته بندی ها مشاهده کنید. همچنین در این بخش می توانید از میزان ترافیک هر کلمه کلیدی مطلع شوید.

محیط زیست ahrefs

آشنایی با محیط ahrefs

سخنان پایانی در مورد تمرین اهرف ها

در آموزش Ahrefs شما را با این نرم افزار آشنا کردیم. با این نرم افزار می توانید جایگاه وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشید. اگر وب سایت شما مدتی است که کلمه کلیدی مورد نظر شما را دارد، موقعیت آن ثابت است و هر کاری را که انجام می دهید تغییر نمی دهید، می توانید از Ahref استفاده کنید. اگر می خواهید در سایت خود گزارش دهید، می توانید با استفاده از این نرم افزار سایتی را که در مورد آن گزارش می دهید، بررسی و آنالیز کنید.

سوالات متداول

1اهرفس بهتره یا سروش؟

این دو نرم افزار بسیار شبیه به هم هستند، اما Ahrefs بسیار مفیدتر است.

2آیا Ahrefs رایگان است؟

خیر برای استفاده از این نرم افزار باید اشتراک ماهانه یا سالانه خریداری کنید. اما با خرید این نرم افزار ابزاری مانند MOZbar نیز برای شما فعال می شود.

3مزایای استفاده از ahref چیست؟

این نرم افزار دارای مزایای بسیاری مانند تجزیه و تحلیل رقبا، یافتن وب سایت هایی است که بازخورد مفید ارائه می دهند، به طور خاص سئو و مقایسه دامنه ها.