وب حیاتی چیست؟ – SEO هوشمند

وب حیاتی چیست؟ تجربه کاربری با کیفیت یک موضوع مهم برای سایت شما است. Web Vital یکی از ابزارهای Google است که به بهبود تجربه کاربر کمک می کند. مهم نیست در چه سایتی کار می کنید ، در هر صورت باید سعی کنید وب سایت خود را تبلیغ کنید.

وب حیاتی

تجربه مصرف کننده بسیار مهم است
در سال 2010 ، گوگل اعلام کرد که علاوه بر رتبه بندی سایت ها ، سرعت آنها را نیز در نظر می گیرد. سپس در سال 2018 ، سرعت صفحه به عنوان یک عامل مهم در جستجوی تلفن همراه ذکر شد.
تجربه مصرف کننده بسیار مهم است. درست است که ما می خواهیم همه سایت ها و صفحات به سرعت و بدون تاخیر باز شوند ، اما این همیشه امکان پذیر نیست. امروزه ما اینترنت پرسرعتی داریم ، اما گاهی سرعت وب سایت ها مشکل ساز می شود. صفحات افزایش یافته اند و علاوه بر این محبوبیت جاوا اسکریپت باعث می شود بارگیری آن بیشتر طول بکشد.
برای درک اهمیت تجربه کاربر ، مثال زیر را تصور کنید. فرض کنید برای خرید به سایتی آمده اید. روی محصول مورد نظر کلیک می کنید و چشم شما به صفحه ثابت می شود ، اما از باز شدن صفحه خبری نیست. استرس این وضعیت می تواند بسیار زیاد و خسته کننده باشد. طبیعتاً هیچ کاربری چنین وضعیتی را نمی پذیرد.
تجربه کاربری خوب باعث می شود کاربر بیشتر با وب سایت شما تعامل داشته باشد و این برای سایت شما بیش از آنچه فکر می کنید مهم است.

وب حیاتی چیست؟
همانطور که گفتیم ، Web Vital یکی از ابزارهای گوگل است. این ابزار در زمینه سیگنال هایی کار می کند که منجر به بهبود کیفیت تجربه کاربر می شود. هدف همه ابزارهای گوگل این است که خود و مدیران وب سایت بتوانند کیفیت سایت های خود را بررسی کنند. اگر به چیزی غیر عادی رسیدید ، آنها باید در موقعیت خود تجدید نظر کنند. تصور کنید که گوگل فضایی را فراهم می کند که بسیاری از مشاغل مختلف در آن فعالیت می کنند. هرچه این مشاغل بهتر و حرفه ای تر باشند ، افراد بیشتری جذب Google خواهند شد. مطمئناً گوگل از این فرصت سود زیادی خواهد برد ، به عنوان مثال از طریق تبلیغات.
بسیاری از مدیران وب سایت دائماً از ابزارهای گوگل برای آزمایش اثربخشی آنها استفاده می کنند.

هدف گوگل از پیاده سازی Vital Web چیست؟
مهمترین هدف گوگل در پیاده سازی Vital Web این است که صاحبان سایت ها به راحتی می توانند بهینه سازی های لازم را انجام دهند. این امر باعث بهبود تجربه کاربری در سراسر شبکه می شود.

  cx چیست؟ سئوی ایران

تجربه کاربر و تعداد آن
رقابت زیادی در شبکه وجود دارد. برای موفقیت ، باید از خیلی چیزها آگاه باشید. سرعت وب سایت یکی از مهمترین عوامل در این زمینه است.
آیا می دانید سرعت بارگذاری سایت بسیار مهمتر از گرافیک سایت است؟ اهمیت زمان بارگذاری حدود 3 برابر بیشتر از ظاهر سایت است.

بد نیست آمارهای زیر را در این زمینه در نظر بگیریم:

  • اگر سرعت شارژ عددی بین 1 تا 3 ثانیه نشان دهد ، میزان ترک تحصیل 32 درصد افزایش می یابد.
  • اگر سرعت شارژ عددی بین 1 تا 5 ثانیه نشان دهد ، میزان انصراف به 90 افزایش می یابد.
  • اگر سرعت شارژ بین 1 تا 6 ثانیه باشد ، میزان انصراف به 106 increase افزایش می یابد.
  • اگر سرعت شارژ عددی بین 1 تا 10 ثانیه نشان دهد ، میزان ترک تحصیل به 123 درصد افزایش می یابد.

هسته وب حیاتی چیست؟
Vital Web kernel زیر مجموعه ای از Web Vital است که می تواند در تمام صفحات وب اجرا شود. استفاده از Vital Web برای همه دارندگان وب امکان پذیر است.

بخشهای اصلی وب حیاتی چیست؟
ما سه بخش اصلی در Web Vital داریم. هر یک از این بخشها قطب خاصی از تجربه کاربر را نشان می دهد. این بخش ها قابل اندازه گیری هستند و به شما در بهبود سایت کمک می کنند. هسته وب حیاتی از سه قسمت اصلی تشکیل شده است.

  • شارژ کردن
  • اثر متقابل
  • ثبات بصری

بارگیری LCP)) (بزرگترین رنگ محتوا)
این معیار برای اندازه گیری سرعت بارگذاری سایت استفاده می شود. برای بارگذاری سنگین ، سرعت بارگیری باید برابر 2.5 ثانیه از باز شدن اولیه باشد. البته هرچه این عدد بیشتر باشد ، تأثیر آن بر سایت شما بدتر است.

تعامل FID (تأخیر ورودی اول)
FID اندازه گیری نحوه تعامل یک سایت است. این زمان برای جلب رضایت کاربر باید کمتر از 100 میلی ثانیه باشد. این بخش به شما کمک می کند تا پاسخگویی سایت و تاثیر آن بر کاربر را بررسی کنید.

تغییر طرح بندی تجمعی (CLS)
این معیار برای اندازه گیری ثبات بینایی استفاده می شود. این معیار برای هر صفحه باید کمتر از 0.1 باشد.
معیارهای جدیدی به عوامل رتبه بندی اضافه می شود
Web Vitalies به عنوان معیار رتبه بندی به معیارهای قبلی اضافه شده است. البته عوامل زیادی وجود دارد که می توان برای رتبه بندی وب سایت استفاده کرد. در اینجا تمرکز ما بر روی Web Vitalies است. Web Vitalies به عوامل رتبه بندی زیر مربوط می شود:

  • آیا می دانید که نباید از پنجره های بازشو اشتباه استفاده کنید؟
  • آیا مطمئن هستید که سایت شما برای بازدیدکنندگان مضر نیست؟
  • آیا وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است؟
  • آیا برای سایت خود اتصال امن یا HTTPS دارید؟
  کلمه کلیدی چیست؟ | کلمات کلیدی چیست؟

این موارد و بسیاری موارد دیگر در مورد سایت شما بررسی می شود. گوگل سعی می کند وب سایت ها را با در نظر گرفتن معیارهای متعدد آزمایش کرده و عملکرد آنها را بهبود بخشد.

وب حیاتی برای همه سایت ها
ممکن است فکر کنید که وب سایت با تجربه و موفق شما نیازی به این ابزارها ندارد. این یک تصور غلط است. Vital Web Core برای همه سایت ها سختگیرانه عمل می کند. باید سعی کنید با استفاده از ابزارهای Google وضعیت سایت خود را بهبود بخشید.
نحوه اندازه گیری تجربه کاربر
معیارها معمولاً به دو صورت اندازه گیری می شوند

  1. در آزمایشگاه
    معیارهایی که تجربه کاربر را بهبود می بخشد در اینجا اندازه گیری می شود. ابزارهای شبیه سازی شده در فضایی پایدار و کنترل شده استفاده می شوند.
  2. در منطقه
    این به بررسی واقعی کاربر اشاره دارد. هدف اندازه گیری سرعت بارگذاری و نحوه تعامل آن است.

ابزارهای میدانی برای ارزیابی قطب های وب حیاتی

  • کنسول جستجو Core Web Vitals Report
  • ابزار گزارش تجربه کاربری Chrome
  • ابزار PageSpeed ​​Insights

ارزیابی جاوا اسکریپت و وب حیاتی
ما می توانیم همه هسته های وب حیاتی را با استفاده از جاوا اسکریپت ارزیابی کنیم. استفاده از کتابخانه جاوا اسکریپت از وب حیاتی برای این کار خوب است. بررسی ها با استفاده از API وب انجام می شود. کتابخانه های وب زنده به سهولت ارزیابی ها کمک می کند.

می توانید از برنامه های افزودنی استفاده کنید
می توانید بدون نیاز به نوشتن کد ، گزارشی از Web Vital داشته باشید. برای این کار می توانید از برنامه افزودنی Chrome Web Vitals استفاده کنید. این افزونه به همه معیارها می پردازد.
این افزونه به شما کمک می کند تا نحوه کار و عملکرد سایت خود را درک کنید. همچنین می توانید وب سایت های رقبا و سایر وب سایت های موفق را بررسی کنید.

بررسی وب حیاتی توسط توسعه دهندگان وب
معمولاً مدیران وب به روش های زیر وارد جزئیات Web Vital نمی شوند.

  • Chrome DevTools
  • چراغ جلو
  • LCP را در جاوا اسکریپت اندازه گیری کنید
  • FID را در جاوا اسکریپت اندازه گیری کنید
  • CLS را در جاوا اسکریپت اندازه گیری کنید

ارزیابی آزمایشگاهی و در محل
ارزیابی های متعددی را می توان در آزمایشگاه با استفاده از هسته وب حیاتی انجام داد. البته این بدان معنا نیست که ما نیازی به رشته نداریم. در واقع ، نمی توان این دو را جایگزین کرد.

  مرور وب سایت Torb SEO - SEO ، وب سایت SEO

Web Vital چه عواملی را تحت تاثیر قرار می دهد؟
وب حیاتی به شدت تحت تأثیر تعاملات کاربران است. جالب است بدانید که نوع دستگاه کاربر و همچنین سرعت اینترنت آن بر Vital Web تأثیر می گذارد. این موضوع خوشایند نیست ، اما ممکن است فکر کنید که برای همه سایت ها یکسان است.

چه معیارهای وب دیگری داریم؟
Vital Web Core دقیق ترین ابزار تأیید است. این ابزار برای بررسی معیارها ، با در نظر گرفتن عناصر لازم و در نتیجه داشتن تجربه کاربری ، بهتر کار می کند. باید بدانید که ما عملکردهای حیاتی دیگری در شبکه داریم.
سایر معیارهای وب عمدتا به عنوان پروکسی ارائه می شوند. این معیارهای وب در واقع معیاری برای هسته اصلی یک شبکه حیاتی هستند. این معیارهای وب برای به دست آوردن بخشی از تجربه کاربر استفاده می شود. در اینجا هدف شناسایی مشکلات مورد نیاز است که معمولاً خاص هستند.

شبکه Lital متصل به LCP
در فرآیند شارژ از TTFB و FCP استفاده می شود. هر دو برنامه به شناسایی و عیب یابی مسائل LCP کمک می کند.

وب سایت های مرتبط با FIT
TBT و TTI سه معیار هستند که به ما در یافتن مشکلات تعامل کمک می کنند. از این دو می توان برای یافتن مشکلات FID استفاده کرد.

معیارهای وب خالی از اشکال نیستند
Web Vital و هسته اصلی آن سیگنال های موثری را برای توسعه دهندگان ارائه می دهند. این هشدارها به شما کمک می کند تا تجربه کاربری را بهتر ارزیابی کنید. مانند سایر زمینه ها ، معیارهای وب نیز عیب ندارند. طبیعی است که منتظر بمانید تا معیارهای وب بهتر از قبل به روز شوند و کار کنند. تغییرات اعمال شده در این زمینه در CHANGELOG جمع آوری شده است.

اگر کاربر با وب سایت تعامل نداشته باشد چه؟
نمی توان انتظار داشت که همه کاربران با وب سایت تعامل داشته باشند. هنگامی که مرورگر کار دیگری انجام می دهد ، برخی از کاربران با سایت شما ارتباط برقرار می کنند ، به این معنی که برخی از کاربران برای شما ارزش FID ندارند. همچنین برخی از کاربران از این نظر ارزش چندانی ندارند و خوشبختانه برخی از آنها بسیار ارزشمند هستند. ردیابی و تجزیه و تحلیل تعاملات کاربران به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند.

آخرین کلمه
تجربه کاربر عامل مهمی در موفقیت سایت است. البته ، برای موفقیت بیشتر و راضی نگه داشتن مشتریان ، باید مراقب بهبود تجربه کاربر باشید. البته می دانید که حفظ رضایت مشتری جدا از موفقیت شما نیست و ارتباط مستقیمی با آن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید