هر آنچه که باید در مورد تبلیغات کلیکی بدانید

تبلیغات ppc قابل کلیک چیست؟ مزایای تبلیغات کلیکی چیست؟ بهترین نوع تبلیغات کلیکی چیست؟ این تبلیغات چقدر موثر خواهند بود؟ چرا تبلیغات کلیکی برای همه مفید است؟

هر کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید باید در فضای مجازی باشد تا دیده شود. شرکت های بزرگ و کوچک، و همچنین ارائه دهندگان خدمات و محصولات، همگی می خواهند با کمترین منابع به بزرگترین مخاطبان دست یابند. یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای دستیابی به این اهداف، بازاریابی آنلاین و تبلیغات آنلاین است.

تبلیغات آنلاین خود شامل عناصری است که تبلیغات کلیکی یکی از آنهاست و در صنعت دیجیتال مارکتینگ به آن ppc می گویند. این تبلیغات فرصتی عالی برای افزایش فروش خواهد بود و به شما امکان نمایش تبلیغات خود را در رسانه های مختلف می دهد.

تبلیغات کلیکی PPC چیست؟

تبلیغات کلیکی یا ppc یکی از انواع تبلیغات آنلاین است که با هر بار کلیک کاربر بر روی لینک و بنر تبلیغاتی هزینه تبلیغات پرداخت می شود. در این روش، کسب و کاری که می خواهد محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کند، یکی از تبلیغات خود را برای یک شرکت تبلیغاتی ارسال می کند تا در معرض دید کاربران فضای مجازی قرار گیرد. با این کار به ازای هر کلیک کاربر هزینه ای به شرکت تبلیغاتی پرداخت می شود.

در فضای دیجیتال مارکتینگ، این روش یکی از پرکاربردترین روش های تبلیغاتی است که نمونه اصلی آن تبلیغات کلیکی گوگل است. بنابراین با این روش به راحتی از تبلیغات کلیکی کسب درآمد خواهید کرد.

روی Advertising Strategies کلیک کنید

در این بخش می خواهیم استراتژی های اثبات شده تبلیغات کلیکی را بیان کنیم. شما در مورد تغییرات تبلیغات کلیکی و تاثیر آن بر رشد مشتری خواهید آموخت.

تبلیغات آنلاین در شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان، تبلیغات آنلاین است و قبل از شروع، باید به این فکر کنید که کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب است. در اینجا لیستی از پرکاربردترین شبکه هایی است که می توانید عاقلانه از بین آنها انتخاب کنید.

  • تلگرام
  • اینستاگرام
  • واتساپ
  • فیس بوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • لینکدین

ابزارهای اتوماسیون را بشناسید و از آنها استفاده کنید

اگر می خواهید از تبلیغات کلیکی بیشترین بهره را ببرید و در کمترین زمان ممکن درآمد کسب کنید، باید دانش خود را در زمینه علومی مانند یادگیری ماشینی، نرم افزار، کامپیوتر و غیره افزایش دهید. این به این دلیل است که الگوریتم گوگل بسیار سریع در حال تکامل است تا نیازهای کاربران را به بهترین شکل ممکن برآورده کند.

مخاطبان را دسته بندی کنید

از آنجایی که از تبلیغات هدفمند قابل کلیک برای افزایش مشتریان آگاه هستید، باید بتوانید با دسته بندی مخاطبان خود بر اساس تعداد دفعاتی که وارد شبکه اجتماعی مورد نظر شما می شوند، کاربر خود را به مشتری تبدیل کنید. به عنوان مثال، بین مخاطبی که یک ماه پیش از سایت شما بازدید کرده و مخاطبی که دیروز وارد سایت شده است، تفاوت وجود دارد.

بنابراین برای هر یک از این مخاطبان، استراتژی های خود را به کار بگیرید تا آنها را به مشتری تبدیل کنید. بنابراین دسته بندی مخاطبان خود از این طریق می تواند مفید باشد.

  انواع Google crawl یا Google crawl

از نیازهای مصرف کننده آگاه باشید

بر کسی پوشیده نیست که تبلیغات کلیکی تأثیر مثبتی بر رشد مشتری دارد. برای دریافت تبلیغات کلیکی پردرآمد باید نیازهای کاربران خود را بشناسید و در اسرع وقت راه حل را به آنها ارائه دهید. برای موفقیت در کسب و کار خود، اولین و مهمترین عامل این است که در مورد کلمه کلیدی مناسب تحقیق کنید و کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید.

روش های سفر مشتری را بشناسید

هر کاربری که از سایت شما بازدید می کند و دسته بندی آن نقش مهمی در استراتژی تبلیغات کلیکی دارد. هر کاربر برای هدف خود وارد سایت می شود. یکی این کار را برای خریدار انجام می دهد، دیگری برای اطلاعات، و دیگری فقط برای مقایسه.

بنابراین، اگر نیازهای هر یک را به خوبی بشناسید و بتوانید آن را برآورده کنید، نرخ تبدیل شما به طور چشمگیری افزایش می یابد. در چنین مواقعی ورودی سایت چند برابر می شود. برای افزایش نرخ کلیک (CTR)، نباید این موضوع را نادیده بگیرید.

مزایای تبلیغات کلیکی

پس از موارد فوق، ممکن است بخواهید از مزایای تبلیغات کلیکی مطلع شوید. بهترین سیستم کلیک می تواند مزایای زیادی داشته باشد که در ادامه به آنها می پردازیم.

مخاطب خود را انتخاب کنید:

در مدل‌های تبلیغاتی دیگر، نمی‌توانید کنترل زیادی روی اینکه کدام گروه از افراد شما را دنبال می‌کنند، داشته باشید. اما زمانی که از تبلیغات کلیکی استفاده می کنید، تبلیغ شما به افرادی که به دنبال محصول شما هستند و به آن علاقه مند هستند نشان داده می شود.

کنترل بودجه:

تبلیغات کلیکی به شما این امکان را می دهد که بودجه خود را کنترل کنید. با این نوع تبلیغات شما به ازای هر کلیکی که دریافت می کنید هزینه پرداخت می کنید. بنابراین شما کنترل کاملی بر هزینه ها دارید.

مخاطبان هدف خود را سفارشی کنید:

تبلیغات کلیکی به شما این حق را می دهد که محل زندگی افرادی که می توانند آگهی شما را ببینند، سن و علایق خود را انتخاب کنید. بنابراین وقتی از این تبلیغات استفاده می کنید، به شما امکان می دهد تعیین کنید کدام بخش از کاربران به کمپین کلیکی شما مرتبط هستند و از کدام پلتفرم استفاده می کنند. این به شما بهترین دسترسی را به کاربرانتان می دهد.

به عنوان مثال فرض کنید شما فروشنده پوشاک زنانه هستید. با تبلیغات PPC ممکن است متوجه شوید که بسیاری از کاربرانی که روی تبلیغات شما کلیک کرده اند افرادی هستند که مانتو دوست دارند. یا اینکه این افراد از طریق تبلیغات یوتیوب با خدمات شما آشنا شدند. این شما را به این نتیجه می رساند که تبلیغات کلیکی یوتیوب بهترین بستر برای تبلیغ محصولات شما است.

دوباره با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید:

اگر کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند اما محصولی را خریداری نکند، به این معنی است که به محصول شما علاقه مند است اما برای تصمیم گیری به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین کلیک کردن روی تبلیغات به شما این امکان را می دهد که هوشمندانه به این کاربر دسترسی داشته باشید و دوباره تبلیغات خود را به آنها نشان دهید. بنابراین خدمات شما را فراموش نمی کند. این استراتژی باعث افزایش آگاهی عمومی از برند شما می شود.

  درآمد یوتیوب - جواد یاسمی

بهترین سیستم تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی، شما به ازای هر کلیک درآمد کسب می کنید. اما تبلیغات کلیکی دقیقا برعکس خواهد بود. این بدان معناست که برای هر کلیک باید هزینه پرداخت کنید. بنابراین، از آنجایی که برای هر کلیک باید پول خرج کنید، برای داشتن تبلیغات بهتر باید بهترین سیستم تبلیغات کلیکی را بشناسید.

در تبلیغات کلیکی PPC در مجموع 8 نوع تبلیغات وجود دارد که 5 نوع آن بیشترین کاربرد را در ایران دارد.

1- تبلیغات نمایشی یا بنری:

تبلیغات نمایشی برای افزایش آگاهی عمومی از برند شما است. بنابراین، اگر می خواهید محصولی ناآشنا و جدید ارائه دهید و می خواهید آگاهی عمومی را افزایش دهید، تبلیغات بنری بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

2- تبلیغات در موتورهای جستجو:

یکی از پرطرفدارترین روش های تبلیغاتی این موتور جستجو است که زمانی که کاربر شما کلمه و عبارت خاصی را برای نمایش تبلیغ کسب و کار شما جستجو می کند، آن را مشخص می کنید. با قرار دادن تبلیغ مورد نظر خود در گوگل و تعیین کلمه کلیدی و تعیین بیشترین بودجه پرداختی، با کلیک روی گوگل اقدام به خرید تبلیغات خواهید کرد.

3- تبلیغات ویدیویی:

با تبلیغات ویدیویی می توانید محصولات خود را به کاربرانی که با کسب و کار شما ناآشنا هستند نشان دهید. برای چنین تبلیغاتی، یوتیوب بهترین گزینه خواهد بود.

4- بازاریابی مجدد:

با بازاریابی مجدد، تبلیغات شما برای افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند ظاهر می شود. این تبلیغ برای شما بسیار سودآور خواهد بود زیرا برای کاربرانی که از قبل به کسب و کار شما علاقه مند هستند نشان داده می شود.

5- تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

این روزها که کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی وجود دارند، امکان تبلیغات به راحتی فراهم شده است. این شبکه ها عبارتند از: اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و اسنپ چت. می توانید از تبلیغات ویدیویی و کلیک به کلیک هم استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی ارزان

وقتی صحبت از تبلیغات کلیکی به میان می آید، یکی از مهم ترین پارامترها قیمت است. دریافت کلیک های ارزان یکی از الزامات اصلی تبلیغ کنندگان است که به طور مستقیم بر هزینه دستیابی به اهداف کلان بازاریابی تأثیر می گذارد. اما باید نکاتی را برای این نوع تبلیغات در نظر داشته باشید که در راه اندازی کمپین تبلیغاتی باید به آنها توجه کنید تا بودجه تبلیغاتی شما هدر نرود.

تبلیغات موبایلی کلیکی

تبلیغات کلیکی را می توان در برنامه ها، دستگاه ها، مرورگرها مشاهده کرد. از سال 2008، این تبلیغات دیجیتال بر روی تلفن های همراه تولید شده است. تبلیغات در مرورگرها و دسکتاپ ها به تدریج جای خود را به موبایل داده اند و اکنون در اپلیکیشن ها قابل مشاهده هستند. به همین دلیل است که تبلیغات کلیکی موبایل در بین تمامی تبلیغات دیجیتال اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. این نوع تبلیغات در دو نوع ارائه می شود یکی در مرورگر و دیگری تبلیغات در اپلیکیشن های موبایلی که هر کدام روش های خاص خود را دارند.

اشتباهاتی که نباید در تبلیغات PPC مرتکب شوید

تبلیغات کلیکی شما تنها در صورتی می تواند موثر باشد که آن را به درستی انجام دهید. از این اشتباهات بپرهیزید که در ادامه به آنها می پردازیم.

  موثرترین سیگنال اجتماعی 2022 - سئو، سئو سایت

انتخاب بیش از حد کلمات کلیدی:

برخی از مبتدیان بر این باورند که هرچه جستجوهای تبلیغاتی آنها بیشتر باشد، موفقیت بیشتری خواهند داشت. اما این کاملا اشتباه است. بنابراین، سعی کنید فقط آن دسته از تبلیغات را هدف قرار دهید که به طور خاص مربوط به محصول و خدماتی است که ارائه می دهید.

تبلیغ خود را جستجو کنید:

گاهی اوقات افراد کلمه کلیدی خود را جستجو می کنند تا ببینند تبلیغات PPC آنها نمایش داده می شود یا خیر. این یک اشتباه خواهد بود. زیرا کلیک بر روی تبلیغات شما هزینه های اضافی را به همراه خواهد داشت. از طرفی اگر تبلیغ شما ظاهر شود اما روی آن کلیک نکنید تاثیر منفی خواهد داشت.

منطقه جغرافیایی را مشخص نکنید:

شما می توانید محدوده جغرافیایی جامعه هدف خود را مشخص کنید. این ویژگی برای کسب و کارهای کوچکی که می خواهند از یک شهر خاص مشتری جذب کنند بسیار مفید است. همچنین برای شرکت‌های جهانی که می‌خواهند روی یک کشور خاص تمرکز کنند، اعمال می‌شود.

بنابراین اگر محدوده جغرافیایی خود را مشخص نکنید، با ضرر و زیان زیادی مواجه خواهید شد. زیرا تبلیغات شما به افراد کشورهای دیگر نشان داده می شود، اما آنها نمی توانند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

نتایج تبلیغات خود را بررسی نکنید:

بر خلاف تبلیغات چاپی و بیلبورد، تبلیغات کلیکی را نباید تنها گذاشت. همیشه می توانید با تغییر تنظیمات، عملکرد کمپین تبلیغاتی خود را بهبود بخشید. بنابراین، به طور مداوم بازخورد کلمات کلیدی را بررسی کنید و انواع مختلف استراتژی های تبلیغات کلیکی را امتحان کنید.

اشتباه نکنید:

قبل از ارسال تبلیغات خود، حتماً به سؤالات زیر پاسخ دهید.

  • می خواهید به چه مخاطبی برسید؟
  • موقعیت جغرافیایی آنها چیست؟
  • این افراد دنبال چه هستند؟ به عبارت دیگر، چه نیازهایی دارید که بتوانید آنها را برآورده کنید؟
  • فرهنگ و رفتار آنها چگونه خواهد بود؟

نتیجه

همانطور که در این مقاله مشاهده می کنید، طراحی وب سایت برای کلیک بر روی تبلیغات و سایر شبکه های اجتماعی پیچیده نیست، اما نیاز به دانش و مهارت دارد. بنابراین اگر می خواهید تبلیغ شما موفق باشد، باید تحقیق و برنامه ریزی خوبی داشته باشید. در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد تبلیغات کلیکی بدانید، بیان کردیم. در مورد انواع تبلیغات کلیکی به خوبی تحقیق کنید تا در نهایت متوجه شوید کدام یک برای شما مناسب است.

با توجه به اینکه این نوع تبلیغات هم بر کسب و کار و هم بر روی تبلیغ کننده تاثیر ویژه ای دارد، این روش بازاریابی در ایران نیز جایگاه خود را پیدا کرده و کسب و کارهای زیادی در این زمینه شروع به فعالیت کرده اند. هزینه تبلیغات کلیکی در ایران نیز بسته به نوع تبلیغ و شرکت میزبان متفاوت خواهد بود. پس اگر بتوانید بهترین استراتژی را انتخاب کنید و به نکاتی که گفتیم توجه کنید و از اشتباهاتی که گفتیم اجتناب کنید، چند قدم به موفقیت نزدیک می شوید.