سئو تضمینی: کلاهی که نباید از آن استفاده کرد

انتخاب شرکت SEO یا ارائه دهنده خدمات SEO برای افرادی که قصد دارند برای اولین بار در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنند دشوار است. هر یک از این شرکت ها نرخ های مختلف SEO را ارائه می دهند و هر یک دلایلی را نشان می دهد که چرا باید آنها را برای SEO در سایت خود انتخاب کنید. همچنین شرکت هایی هستند که ادعا می کنند خدمات SEO تضمینی ارائه می دهند. به عبارت دیگر ، آنها اطمینان می دهند که در تعدادی از کلمات کلیدی به صفحه اول گوگل یا حتی رتبه اول گوگل می رسید و اگر این اتفاق نیفتد ، هزینه ای را که دریافت کرده اید بازپرداخت می کنند.

یک مربی تناسب اندام را تصور کنید که وزن مشخصی را برای شما تضمین می کند. به دونده ورزشی فکر کنید که مربی او عنوان قهرمانی المپیک را برای او تضمین می کند. آیا تضمین در چنین شرایطی منطقی است؟ آیا این مربی با شرایط ورزشکاران و تمرینات آنها آشنا است؟ آیا رتبه بندی مربوط به تلاش خود ورزشکار نیست؟ این دو مثال به خوبی غیر منطقی بودن ضمانت های ارائه شده توسط برخی از شرکت های SEO را نشان می دهد.

در نگاه اول ، به نظر می رسد که شما باید یک شرکت SEO را انتخاب کنید که چنین تضمینی را به شما می دهد. اما در حقیقت سئو نشانه این است که شما باید شرکتی دیگر برای کسب و کار خود انتخاب کنید. در اینجا دلایل متفاوتی برای این امر آمده است.

سئو تضمینی چیست؟

به زبان ساده ، خدمات SEO تضمینی خدماتی هستند که در آنها SEO یا شرکت SEO به کاربر قول می دهد به نتیجه خاصی برسد. در بیشتر موارد ، این نتیجه خاص رتبه بندی صفحه اول Google برای یک یا چند کلمه کلیدی است. شرکت هایی که چنین قولی می دهند ادعا می کنند که در صورت شکست ، هزینه های پرداخت شده به مشتری را جبران می کنند.

در برخی موارد ، علاوه بر ضمانت داده شده برای رسیدن به صفحه اول گوگل ، چندین کلمه کلیدی به دست می آید ، یک دوره زمانی مشخص تعیین می شود ، که در آن شرکت SEO نتایج را در یک بازه زمانی مشخص تضمین می کند.

لطفاً توجه داشته باشید که ما تعهدات سرور در مورد استفاده از تکنیک های استاندارد SEO ، ارسال گزارش های کتبی از نتایج کار یا سایر روش های صحیح و حرفه ای SEO را در نظر نداریم. بلکه منظور ما سئوی تضمینی است ، همان وعده ها و ضمانت هایی که در مورد دستیابی به رتبه های خاص به مشتری داده می شود. گزارش فعالیت های SEO یک عمل معمول است که هر SEO یا شرکت SEO باید سعی کند یک گزارش SEO ماهانه تهیه کرده و آن را به موقع ارسال کند.

مشکل در اینجا ایجاد می شود زیرا برخی از ارائه دهندگان خدمات SEO تضمین رتبه بندی در کلمات خاص را به منظور جلب توجه مشتری و افزایش شانس انعقاد قرارداد ارائه می دهند. در زیر ما در مورد دلایلی صحبت خواهیم کرد که باعث می شود سئو چیزی بیش از یک ضمانت جعلی نباشد.

چرا از شرکت هایی که خدمات SEO تضمینی ارائه می دهند اجتناب می کنید؟

دریافت خدمات تضمینی SEO ، برخلاف خدمات SEO ناامن ، طبیعتاً برای کارفرما گزینه منطقی و جذاب تری است. علیرغم جذابیت یک پیشنهاد تضمین شده سئو ، باید بدانید که سئوی تضمینی یک گزاره نادرست است و به دست آوردن این خدمات خطراتی را به دنبال دارد که در بیشتر موارد باعث ایجاد یا حتی آسیب رساندن به سایت و تجارت شما می شود. در اینجا 7 دلیل برای رد درخواست تضمین شده SEO وجود دارد.

1- هشدار Google برای خدمات SEO تضمینی

یکی از بزرگترین دلایل اجتناب از سئو این است که موتورهای جستجو ، از جمله گوگل ، به صراحت به مشاغل هشدار می دهند که با شرکت هایی که وعده SEO می دهند کار نکنند. مقاله ای درباره سیاست های SEO که توسط Google منتشر شده است می گوید:

“ارائه دهنده خدمات SEO باید بتواند ارزیابی واقع بینانه ای از پیشرفت سایت و ارزیابی زمان و حجم کار مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. اگر تضمین دریافت رتبه در صفحه اول را دارید ، بهتر است به دنبال سرور دیگری باشید. گوگل همچنین اذعان می کند که “هیچ کس نمی تواند رتبه Google را برای شما تضمین کند” و به مشاغل هشدار می دهد که “مراقب افراد و شرکت هایی باشند که مدعی رتبه بندی گوگل هستند”.

هشدارهای Google برای خدمات SEO تضمینی

2- هیچ کس نمی تواند نهادی را که کنترلی بر آن ندارد ، تضمین کند

هیچ شرکت یا آژانس نمی تواند به طور مستقیم بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. ضمانت در منطقه ای که نمی توانید 100٪ کنترل داشته باشید بیشتر شبیه شرط بندی و بلوف است.

عوامل زیادی در رتبه بندی موتورهای جستجو دخیل هستند. گوگل در مورد الگوریتم خود به دنبال مشاوره است و متخصصان SEO اطلاعات مفید را از طریق تحقیق و تجربه به اشتراک می گذارند. با این حال ، هیچ کس خارج از گوگل دقیقاً نمی داند الگوریتم رتبه بندی شرکت چگونه کار می کند. دلیل این راز گوگل نیز مشخص است. گوگل نمی خواهد موتورهای جستجو دیگر از جزئیات الگوریتم خود مطلع شوند.

همچنین ، الگوریتم گوگل دائما در حال تغییر است تا نتایج بهتری را به کاربران نشان دهد ، به طوری که حتی خود کارکنان گوگل نیز نمی توانند با اطمینان در مورد مکانیزم رتبه بندی سایت صحبت کنند.

عوامل دیگری نیز وجود دارد که کاملاً خارج از کنترل آژانس های SEO است. به عنوان مثال ، میزان فعالیت و سرمایه گذاری در SEO از سایت های رقیب یا میزان شهرت و شناخته شدن شرکت شما از عوامل م inثر در دستیابی به نتایج است. اگر شرکتی از مشکلاتی مانند ضعف محصول یا خدمات خود متأثر شود ، به احتمال زیاد بر اعتبار آن در اینترنت و SEO آن تأثیر می گذارد.

البته این بدان معنا نیست که متخصصان سئو نمی توانند تأثیر بگذارند. مطمئناً برخی از متخصصان حرفه ای تر از دیگران هستند و می توانند کارهای مثبت زیادی را برای بهبود SEO سایت شما انجام دهند. اما حتی بهترین متخصص SEO در جهان نمی تواند صفحه نتایج جستجوی Google را دستکاری کند. به خصوص در مدت زمان کوتاهی که در SEO تضمینی ذکر شده است.

3. خدمات تضمینی SEO ممکن است از روشهای غیر مجاز استفاده کند

در گذشته ، بسیاری از شرکت هایی که وعده SEO تضمینی می دادند ، از روش هایی استفاده می کردند که گوگل آنها را غیر مجاز می دانست. روش هایی که قصد فریب الگوریتم موتورهای جستجو را دارند تکنیک های SEO BlackHat نامیده می شود.

یکی از این روش ها خرید بک لینک از سایت های کم ارزش یا قرار دادن چند کلمه کلیدی مخفیانه در سایت است. در گذشته ، بسیاری از این روش ها مثر بوده اند. حداقل برای مدت کوتاهی می توانید با گمراه کردن گوگل رتبه های خوبی کسب کنید.

اما امروزه الگوریتم ها بسیار هوشمند شده اند. اگر گوگل متوجه شود که شما از این روش ها استفاده کرده اید ، بلافاصله سایت شما را مجازات می کند. مجازاتی که می تواند صفحه نتایج جستجوی شما را تنزل دهد یا حتی سایت شما را از همه صفحات Google حذف کند.

استفاده از روش های کلاه سیاه در سئوی تضمینی

اگر شرکتی یا فردی به شما سئو تضمین شده بدهد و به موقع نتیجه دهد ، احتمالاً از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنید. سئو یک فرآیند زمان بر و طولانی است که در آن نمی توانید پیشرفت زیادی را در مدت زمان کوتاهی مشاهده کنید. حتی اگر یک آژانس موفق شود در مدت زمان کوتاهی رتبه خوبی را برای سایت شما به دست آورد ، مطمئناً به سرعت آن رتبه را از دست خواهید داد. زیرا در نهایت گوگل از استفاده از کلاه سیاه و تکنیک های غیرقانونی سئو مطلع خواهد شد.

4- ضمانت کلمه کلیدی کم ارزش

شرکت های تضمینی سئو بندهایی در قرارداد خود دارند که می تواند شما را گمراه کند. به این ترتیب ، آنها می توانند ضمانت نامه داده شده را دریافت کرده و حقوق خود را از شما دریافت کنند. اگرچه بسیاری از نیازهای SEO سایت شما برآورده نمی شود.

به عنوان مثال ، بسیاری از این شرکت ها اصرار دارند که خود کلمات کلیدی مورد نظر را انتخاب کنند. به این ترتیب ، آنها کلماتی را انتخاب می کنند که رتبه بندی در آنها بسیار آسان است. اما ممکن است این کلمات کلمات مورد نظر شما نباشند و رتبه بندی در آنها به تجارت شما کمکی نکند و ترافیک ارزشمندی را در سایت شما جلب نکند.

فقط کسب رتبه برای استفاده از بهینه سازی موتور جستجو کافی نیست. شما باید کلمات کلیدی مناسب را با توجه به کسب و کار خود انتخاب کنید تا بتوانید کاربران مورد نظر خود را به سایت جذب کنید. کاربرانی که برای شما مفید خواهند بود. انتخاب کلمات کلیدی مستلزم اصولی برای تحقیق کلمات کلیدی است.

5- استراتژی های سئو برای همه سایت ها یکسان نیست

سئو فرآیندی نیست که بتواند جهت همه سایت ها را مشخص کند. روش های مورد نیاز و دشواری رتبه بندی در کلمات مورد نظر شما بستگی به رقابت پذیری زمینه کار ، موقعیت جغرافیایی و محبوبیت کلمات و ..

اگر شرکتی سئوی تضمینی را به همه مشتریان خود ارائه دهد ، واضح است که نیازهای خاص این تجارت را در نظر نمی گیرد. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب ، باید یک استراتژی خاص متناسب با کسب و کار شما ارائه شود.

6. استفاده از روشهای غیرقانونی سئو برای دستیابی به نتایج تضمینی در نهایت به تجارت شما آسیب می رساند.

ممکن است فکر کنید که می توانید کار را به شرکتی بسپارید که SEO تضمین شده را تضمین می کند و در صورت عدم رعایت شرایط از پرداخت آن خودداری کنید و سپس به شرکت دیگری بروید.

این کار می تواند انجام شود ، اما صدماتی که سایت شما و در نتیجه کسب و کار شما از استفاده از روش های غیر مجاز SEO می بیند به راحتی قابل جبران نیست. اگر شرکت SEO از روش های کلاه سیاه استفاده کند ، سایت شما جریمه می شود. جبران این جریمه ها گاهی ماه ها یا حتی سال ها طول می کشد. حتی ممکن است لازم باشد دامنه و طراحی سایت را از ابتدا تغییر دهید. همه اینها هزینه زیادی برای شما دارد.

برخی از شرکتها حتی ممکن است با کلاهبرداری بندهایی را در قرارداد درج کنند که به آنها اجازه می دهد حقوق خود را دریافت کنند. حتی اگر آنها ضمانت نامه داده شده را رعایت نکرده باشند.

به عنوان مثال ، ممکن است شرکتی به شما قول دهد که اگر قول خود را حفظ نکند هیچگونه پرداختی دریافت نخواهد کرد. اما در هر صورت ، آنها پیشرفت خود را حفظ خواهند کرد. و از آنجا که آنها قبل از شروع کار مبلغ قابل توجهی دریافت کردند ، لازم نیست نگران رعایت نکردن ضمانت ها باشند.

7. این معامله هیچ مشروعیت قانونی ندارد.

در صورت تضمین پروژه های سئو ، اگر پروژه سئو شما شکست بخورد و مشاجره ای بوجود آید ، از نظر حقوقی کارفرما برای استفاده از حقوق و جبران آن مشکل خواهد بود. اگر صاحب یک سایت Google نیستید ، یک شرکت SEO مکانی را در Google برای شما تضمین می کند. این موضوع یکی از مصادیق بارز فروش اموال دیگران است و از نظر حقوقی معامله بین کارفرما و پیمانکار مشروعیت ندارد.

نتیجه

سئو یک موضوع پیچیده و بسیار فنی است و کارفرمایان ترجیح می دهند تنها برای نتایج و نتایج خدمات سئو با شرکت های سئو مذاکره کنند و نگران جزئیات فنی و نحوه اجرای پروژه نباشند. خدمات SEO ارزان با وعده های بلند پروازانه و تضمینی باید برای شما چراغ قرمز باشد. خدمات SEO حرفه ای و با کیفیت معمولاً هزینه بیشتری خواهد داشت و ارائه دهنده خدمات از دانش ، تجربه و ابزارهای بهتری برای موفقیت پروژه SEO استفاده می کند. مهمترین نکته ای که باید در تعرفه سئو ارائه شده توسط یک شرکت سئو یا یک فریلنسر به آن توجه کنید ، وجود شفافیت کامل در مورد نتایج پروژه و قیمت پروژه سئو است. در هر صورت ، قبل از انتخاب یک شرکت سئو ، بهتر است به دنبال وعده های پوچ نباشید و جنبه های مختلف را در نظر بگیرید و به نکات ارائه شده در این مقاله توجه کنید.

نظر شما در مورد خدمات تضمینی سئو چیست؟ کدام روش را ترجیح می دهید؟ تجربه و نظرات خود را در مورد ما بنویسید.

سوالات متداول در مورد خدمات SEO و SEO تضمینی:

خیر ، همه ادعاها در مورد خدمات سئو تضمینی دروغ است و حتی خود گوگل نیز در مورد خدمات SEO تضمینی هشدار داده است.

خدمات تضمینی SEO تنها شانس پیمانکار را برای دریافت یک پروژه و قرارداد افزایش می دهد و این نوعی سوء استفاده از بی اطلاعی کارفرما از مفهوم SEO و پیچیدگی های آن است. اکثر شرکتهای معتبر سئو از انجام چنین تعهداتی خودداری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید