راه حل هایی برای جلوگیری از بن بست محتوا. وقتی موضوعی برای نوشتن نیست!

راهنمای مطالعه

شما اسناد استراتژی پروژه را ورق می زنید، اما به نظر می رسد چیزی برای نوشتن وجود ندارد! اگر مدت زیادی است که روی یک پروژه سایت کار می کنید، احتمالا بارها برای ارائه ایده های محتوای جدید با چالش مواجه شده اید. در چنین شرایطی تصور می کنیم تمام روش های تولید و بازنویسی محتوا را ساخته ایم و کیفیت را به بالاترین سطح ارتقا داده ایم. اما ما نمی دانیم که در مرحله بعد چه کنیم.

به نظر شما نداشتن ایده یعنی توقف تولید محتوا؟ قطعا نه! محتوای خبری تولید کنید، تغییراتی در ماهیت محتوا ایجاد کنید، و آن را با Google Leads، طناب‌های ما، بهبود بخشید یک بن بست ایده آل هستند.

در این مقاله با چند نمونه پروژه واقعی یاد می گیریم که چگونه از بن بست محتوا فرار کنیم. مطمئن باشید پس از خواندن این مقاله ایده هایی برای بازنویسی حتی سخت ترین صفحات سایت خود خواهید داشت.

اگر نمی توانید این مقاله را بخوانید، می توانید این ویدیوی کوتاه را تا 3 دقیقه آینده تماشا کنید. در این ویدیو به شما خواهیم گفت که راه های فرار پس از مواجه شدن با بن بست در محتوا چیست.

ویدئویی از سمینار تکنیک های حرفه ای سئو / قفل محتوا

شروع با جستجوی گوگل اولین قدم برای یافتن ایده های پاک است

فرقی نمی کند کارشناس محتوا باشیم یا کاربر معمولی اینترنت. 99 درصد از مردم فقط از گوگل از آن برای پاسخ به سوالات خود استفاده می کنند. اما نقش گوگل در زندگی روزمره هر یک از ما آنقدر زیاد است که گاهی اوقات توانایی های منحصر به فرد آن را فراموش می کنیم.

ایده شروع یک پروژه جدید معمولاً با جستجوی گوگل و تجزیه و تحلیل رقبا در این زمینه شروع می شود. با این حال، گوگل منبع بی پایانی از ایده های جدید است. وقتی صحبت از غرفه های محتوا می شود، بهترین راه این است که دوباره از این موتور جستجوی قدرتمند کمک بگیرید.

عکس زیر را ببینید. فرض کنید سایتی داریم مرتبط با آموزش رانندگی که در تولید محتوا به بن بست افتاده است. در چنین شرایطی به نظر شما اولین قدم برای رستگاری چیست؟

از ابزارهایی مانند کنسول های جستجو برای ارائه ایده های جدید استفاده کنید

زمانی که دیگر نمی دانیم چه بنویسیم، جستجوی مبتدیان در گوگل ایده های بسیار مفید و دست نخورده ای به ما می دهد. کافی است یک عبارت ساده مرتبط با گوگل در گوگل بسازید تا ایده های تازه و تازه زیادی داشته باشید. پس از صرف زمان برای تجزیه و تحلیل نتایج مختلف، عبارات به دست آمده را در گوشه ها ثبت می کنیم تا در مراحل بعدی استفاده کنیم.

اگر با فرآیند جستجوی کلمات کلیدی آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم مقاله تحقیق و شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند را مطالعه کنید. پس از خواندن این مقاله، مطمئناً درک خود را از کلماتی که بعد از هر جستجو در کادر جستجوی گوگل می بینید تغییر می دهید. اگر می خواهید با تحقیق کلمات کلیدی آشنا شوید، شرکت در کارگاه استراتژی سئو آکادمی سئو را به شما پیشنهاد می کنیم. برخی از محتوای ویدیویی این دوره را می توانید در صفحه این سمینار مشاهده کنید.

  وب حیاتی چیست؟ - SEO هوشمند

البته بهتر است در ابتدا آنقدر خوشحال نباشیم. همه کلماتی که در مقابل ما ظاهر می شوند خیلی دردناک نیستند! کلمات کلیدی یا عباراتی را که می خواهید انتخاب کنید و از Keyword Planner برای یافتن آمار جستجو استفاده کنید. تجزیه و تحلیل این داده ها به ما این امکان را می دهد که استفاده از کلمات کلیدی نامناسب را به طور کامل فراموش کنیم و از تلاش برای تثبیت خود در حوزه های غیر کارآمد اجتناب کنیم.

به عنوان مثال، فروشگاهی برای کوادکوپترها، هلیکوپترها و پرندگان کوچک پرنده را در نظر بگیرید. اگر شروع به جستجوی ایده های جدید در گوگل کنیم، با عبارت تکراری «ساخت کوادکوپتر» مواجه می شویم.

یکی از پرس و جوهای مربوط به “ساخت کوادکوپتر” ساخت کوادکوپتر با چوب بستنی است. این عبارت می تواند یک ایده دست اول جدید برای تولید محتوا باشد. احتمالاً رقبای ما هنوز زیاد به آن توجه نکرده اند و در نت مطلبی در رابطه با نحوه ساخت کوادکوپتر با بستنی وجود ندارد. اما آیا ارزش نوشتن مقاله ای در این زمینه برای وب سایت ما دارد؟

عبارت را جستجو کنید "یک کوادکوپتر بسازید" در موتور جستجوی گوگل

موضع گیری در مورد ساخت کوادکوپتر با چوب بستنی، اگرچه این شانس را به ما می دهد که در نتایج قابل مشاهده باشیم، اما بازدیدکنندگان این نتایج مخاطب هدف ما نیستند. مخاطبانی که می خواهند با چوب بستنی کوادکوپتر بسازند، بعید است که حاضر به خرید کوادکوپتر باشند. پیشنهاد می کنیم مقاله هدف جستجو چیست را مطالعه کنید تا با مفهوم «نیت کاربر برای جستجو» بیشتر آشنا شوید.

هر کلمه کلیدی که جستجو می کنید ارزشمند نیست. روی عبارات مرتبط با تجارت ما تمرکز کنید.

استفاده از Google Tips گام دوم خروج از بن بست است

زمانی که شرایط سرمایه گذاری مناسب و ارزشمندی را پیدا کردیم، نوبت به تولید محتوا می رسد. موضوعات انتخاب شده باید متنوع باشد تا طیف وسیعی از کلمات کلیدی و نیازهای طیف گسترده مخاطبان ما را پوشش دهد. در این مرحله معمولاً محتوای کوتاه اما ارزشمند تولید می شود. همانطور که ما نیازهای کاربران را ارزیابی می کنیم و علاقه او به موضوعات جدید هستند.

برای کسب بهترین نتایج در گوگل رقابت کنید

ما نباید در نوشتن این ایده های پراکنده وسواس داشته باشیم، اما بهتر است مراقب باشیم که گرفتار ایده نشویم. هر یک از موضوعات ما را می توان در صفحه نتایج گوگل (SERP) در رتبه اول قرار داد. بنابراین هنگام نوشتن مقاله در مورد هر عبارت کلیدی، بهتر است تمام اصول تولید محتوای حرفه ای را در نظر بگیرید و با تولید محتوای بی کیفیت، فرصت کسب رتبه اول در گوگل را از دست ندهید.

  جریمه گوگل چیست؟ 3 دلیل اصلی برای تحریم سایت

اگر علاقه مند به یادگیری نحوه تولید محتوا به صورت اصولی و آشنایی با ماژول های آن هستید، پیشنهاد ما به شما شرکت در سمینار آموزشی تولید محتوا در آکادمی وبسیما است. در صفحه سمینار می توانید ویدئویی با گزیده هایی از این سمینار 6 ساعته را مشاهده کنید.

تغییر نحوه توزیع محتوا، سومین گام برای رهایی از محتوا است

پس از یک جستجوی اولیه در گوگل، زمان تبدیل سرنخ های کوچک به یک طناب محکم است. فهرست‌بندی و جمع‌آوری داده‌هایی مانند برداشت‌ها، کلیک‌ها و جستجو، حدود ۲ هفته طول می‌کشد. بعد از این مدت می توانیم بهترین گزینه ها را از نظر آمار ترافیک انتخاب کنیم و مرحله به مرحله محتوای صفحه را بهبود ببخشیم.

برای بهینه سازی محتوای صفحه بیش از هر چیزی به خلاقیت نیاز داریم. استفاده از روش های مختلف برای ارائه محتوا به مخاطبان، برگ برنده ما در رقابت نفس گیر سئو خواهد بود. محتوای سریال، محتوای خلاصه، محتوای اصلی و تغییر ماهیت صفحه برخی از اشکال ارائه محتوا هستند که می توانند تفاوت قابل توجهی را برای رقبای ما ایجاد کنند. بیایید نگاهی دقیق تر به این شیوه های تولید محتوا بیندازیم.

  • محتوای سریال; چنین مقالاتی می توانند مجموعه ای ثابت از محتوای مرتبط را تشکیل دهند. سری کویل محتوا یکی از تجربیات شگفت انگیز آکادمی وب سیما در تولید محتوای سریال است.
  • محتوای تجمعی؛ یک برچسب، دسته یا حتی فرود جدید می تواند تجربه کاربری بهتری را برای استفاده از چنین محتوایی برای مخاطب ایجاد کند. Landing SEO Image Academy نمونه خوبی از محتوای خلاصه شده است.
  • محتوای پیشرو؛ با ارزش ترین مقاله در هر دسته را بهبود بخشید و آن را 10 برابر بهتر کنید! بهینه سازی، استفاده از فیلم ها، پادکست ها و نشانک ها از جمله فعالیت هایی است که می تواند یک مقاله ساده را به صفحه ای شگفت انگیز تبدیل کند. صفحه سئو چیست؟ با یک مقاله ساده شروع شد و اکنون یکی از غنی ترین صفحات وب در مورد ماهیت سئو است.
  • تغییر ماهیت محتوا؛ پادکست ها، ویدئوها، اینفوگرافیک ها و کتاب ها می توانند مقوله ها و اهداف جدیدی برای تغییر ماهیت محتوای سایت ما باشند. کتاب های سئو آکادمی وب حاصل گردآوری محتوای چندین مقاله و بازنویسی آنها در قالب یک کتاب است.

برای جلب رضایت کاربر از قالب های مختلف محتوا استفاده کنید

مروری بر تجربه آکادمی وب سیما در جلوگیری از بن بست محتوا

در این قسمت از مقاله به یکی از صفحات طبقه بندی آکادمی وب سیما یعنی صفحه سئو کلاه سفید می پردازیم. پس از یادگیری این تجربه، می توانید آموخته های خود را در محتوای سایت خود اعمال کنید.

در مرحله اول مقالات مربوط به سئو کلاه سفید را که به تازگی در سایت منتشر کرده ایم جمع آوری کرده و در دسته ای به نام آموزش سئو کلاه سفید قرار داده ایم.

  معرفی بهترین فروشگاه اینترنتی ایران

صفحه مقاله فوق العاده

پس از نوشتن مقالات دسته بندی و کسب مقام، نوبت به اتمام صفحه طبقه بندی سئو با کلاه سفید رسید. این صفحه در اصل بی محتوا بود. اما به تدریج بخش هایی مانند آموزش، معرفی مختصر، عکس های جالب و سوالات متداول به صفحه اضافه شد. به همین ترتیب توانستیم نیازهای مخاطبان بیشتری را برآورده کنیم و مطالعه مقالات را برای آنها لذت بخش تر کنیم.

هنگام هدف قرار دادن سئو آکادمی کلاه سفید وبسیما از سوالات متداول و محتوای متنی استفاده کنید

گام بعدی تغییر ماهیت محتوا برای جلب رضایت کاربران بود. کمبود زمان مطالعه یا عدم علاقه به خواندن متون طولانی دلیل اصلی شکل گیری پادکست ها و ویدئوهای سئو از آکادمی سئو است.

پوشش علایق و نیازهای مختلف مخاطب مهمترین قدم برای جلوگیری از بن بست محتوا است.

ارائه پادکست به گوگل گام بعدی ما در رتبه بندی بود. در تصویر زیر مشاهده می کنید که با جستجوی کلمه سئو کلاه سفید، محتوای مقالات آکادمی وب سیما به روش های مختلف به کاربران نمایش داده می شود، یعنی. در قالب پادکست

پادکست WebSima SEO Academy در نتایج گوگل

در ادامه پادکست، محتوای سئو کلاه سفید نیز در قالب فیلم و کتاب منتشر شد و در نتایج گوگل جای گرفت. جالب است بدانید که 75 درصد از افرادی که در آکادمی وبسیما ثبت نام می کنند، دلیل ثبت نام آنها دانلود کتاب سئو می باشد. کتاب هایی که در واقع با کمی تغییر لحن، تصویرسازی و کم و زیاد شدن مقالات سایت نوشته می شوند.

به این ترتیب ما توانستیم یک قصر بلند از سنگ بنای اصلی بسازیم. بدون صرف زمان و هزینه زیاد. ما حتی نیازی به ایجاد محتوای جدید در این فرآیند نداشتیم. صرفاً با بهینه سازی ماهرانه، تغییر بزرگی در نحوه ارائه و ارائه صفحات خود ایجاد کردیم. تمامی نمونه های ارائه شده در این مقاله بخشی از محتوای کارگاه تکنیک های حرفه ای سئو می باشد. با شرکت در این سمینار می توانید درک بهتری از ماهیت صفحات، محتوا داشته باشید و تجربه ای خوشایند برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

ممنوعیت محتوا؛ هیچ محدودیتی برای خلاقیت وجود ندارد!

هیچ مانعی نمی تواند شما را از توسعه محتوای خود باز دارد. حتی زمانی که از ایده های جدید خلاص هستید، به عنوان یک تازه کار به Google بازگردید. ما به شما اطمینان می دهیم که موتور جستجوی گوگل هرگز ما را با یافتن ایده های جدید ناامید نخواهد کرد.

فقط کمی بیشتر به نیازهای کاربران توجه کنید. با ایجاد صفحات جدید برای دسته بندی و فرود، تجربه کاربر را برای او لذت بخش تر می کنیم و با ایجاد قالب های مختلف محتوایی اعتماد و علاقه او را به برند خود افزایش می دهیم.

اگر همچنان در مورد طوفان فکری مطالب جدید شک دارید، پس از مطالعه این مقاله، می توانید سوالات خود را در قسمت پرسش و پاسخ این مقاله مطرح کنید. کارشناسان آکادمی وب سیما پاسخگوی سوالات و ابهامات شما خواهند بود.