تولید محتوای صوتی (پادکست) – جواد یاسمی

پادکست چیست؟ تفاوت بین پادکست و فایل صوتی چیست؟ پادکست ها فایل های صوتی هستند که در وب و رسانه ها به اشتراک گذاشته می شوند. احتمالا تا به حال به پادکست هایی با موضوعات مختلف مانند راه های موفقیت، روش های موثر بازاریابی محصولات و موارد دیگر گوش داده اید. همه ما دقایق زیادی را روز و شب بیکار می گذرانیم. به همین دلیل سعی می کنیم از اتلاف وقت به طرق مختلف جلوگیری کنیم. یکی از راه های موثر برای استفاده بهتر و کارآمدتر از زمان، گوش دادن و گوش دادن است انواع پادکست آره. پادکست ها می توانند اطلاعات مفیدی در مورد یک موضوع در اختیار شنوندگان علاقه مند قرار دهند. در واقع پادکست ها محتوای صوتی در یک موضوع خاص هستند که با افراد دیگر به اشتراک گذاشته می شود. در نهایت، همه بر اساس علاقه خود به یک سری از پادکست های مورد علاقه خود گوش می دهند.

باید بدانید که پادکست های امروزی ارتباط عمیقی با شنوندگان خود دارند. به همین دلیل اگر تمایل دارید ایجاد و اشتراک گذاری پادکست خیر، شما نمی توانید با رقبای خود رقابت کنید. زیرا از سایر رقبای خود عقب خواهید ماند.

برنامه پادکست

امروزه پادکست ها کاربردهای بسیار متنوعی دارند. در واقع پادکست ها بر اساس نیاز مخاطب تولید و به اشتراک گذاشته می شوند. البته باید بدانید که پادکست ها را می توان به فارسی، انگلیسی، عربی یا سایر زبان ها تولید و منتشر کرد. در زیر به طور کلی استفاده از پادکست ها را شرح خواهیم داد.

  • پادکست های آموزشی
  • پادکست های روانشناسی
  • پادکست برای مشاغل بزرگ
  • پادکست برای مشاغل کوچک
  • پادکست های موفق
  • پادکست برای انتخاب رشته
  • پادکست کنکور
  • پادکست های پزشکی و سلامت
  • پادکست برای والدین و فرزندپروری
  • پادکست های مذهبی
  • پادکست برای توسعه مهارت های فردی
  • پادکست های بازاریابی محتوا
  • پادکست های دیجیتال مارکتینگ
  • کتاب های صوتی
  • پادکست های سرگرم کننده
  • پادکست های انگیزشی و …
  مشاوره بازاریابی اینترنتی – مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مراحل ساخت پادکست

برای ایجاد یک فایل صوتی با کیفیت، باید یک سری مراحل را طی کنید تا یک فایل صوتی مخاطب پسند بسازید، اما نباید وسواس داشته باشید. زیرا شیدایی شما را از دستیابی به اهدافتان باز می دارد. باید بدانید که در طول مسیر تمام موانع و کاستی ها به مرور زمان برطرف خواهد شد.

در اینجا مراحل ایجاد پادکست آمده است.

  1. زمینه فعالیت را مشخص کنید
  2. ایده های پادکست ایجاد کنید
  3. طراحی اسکریپت پادکست
  4. نامی برای پادکست انتخاب کنید
  5. یک فایل صوتی را ذخیره کنید

تاثیر محتوای صوتی بر بازاریابی محتوا

در گذشته بیش از محتوای متنی و تصویری برای بازاریابی محتوا استفاده شده؛ اما امروز خوش آمدید محتوای متنی و تصویری به شدت کاهش یافت. به همین دلیل لازم است از محتوای صوتی در میان سایر محتواها برای ماندن در بین رقبا استفاده شود. در واقع با استفاده از محتوای صوتی محتوای خود را غنی تر و کامل تر می کنید.

یکی از موضوعات مهم در تولید محتوا، ارتباط با مخاطب به همین دلیل است که باید بتوانید از طریق داستان های مختلف و نکات مهم بازاریابی با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید.

فواید گوش دادن به پادکست

با گذشت زمان، افراد بیشتری به گوش دادن به پادکست ها علاقه مند شدند. در این میان، چه چیزی باعث محبوبیت پادکست ها شد؟

یکی از مزایای منحصر به فرد محتوای صوتی این است تطبیق پذیری آن ها هستند. یعنی شنونده علاوه بر فعالیت هایی مانند پیاده روی و رانندگی به این فایل های صوتی گوش می دهد.

  ارزش موقعیت پیوندهای داخلی در صفحه را بررسی کنید

آگاهی خبرییکی دیگر از مزایای گوش دادن به پادکست. برخی از مردم بیشتر دوست دارند گوش کنند تا تماشا. به همین دلیل ترجیح می دهند به پادکست گوش دهند تا از اخبار و رویدادهای جهان با خبر شوند. مزیت دیگر استفاده از پادکست ها این است برای خنده دار بودن آن ها هستند. بسیاری از افراد تمایل دارند علاوه بر کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر، به فعالیت های سرگرم کننده نیز بپردازند. به همین دلیل است که پادکست‌های ورزشی، هنری، آشپزی، هیجان‌انگیز و سرگرمی جزئی هستند محبوب ترین پادکست خوش می گذرد.

هزینه تولید محتوای صوتی

به عنوان یک کارفرما، آیا برای سایت و رسانه های اجتماعی خود به پادکست نیاز دارید؟ حتی ممکن است علاقه مند به ایجاد یک پادکست باشید.

تولید محتوای صوتی، موثرترین روش در بازاریابی محتوا و) محتوای متنی آزاردهنده و طولانی است و تعداد کمی از خوانندگان متن را کامل می خوانند. محتوای ویدیویی اگرچه جذاب و تاثیرگذار است اما هزینه تولید بسیار بالایی نیز دارد. به همین دلیل بهترین راه برای معرفی کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها تولید محتوای صوتی است. بین آنها قیمت و هزینه تولید محتوای صوتییکی از چالش های این بار است.

عوامل موثر بر هزینه تولید پادکست

عوامل مختلفی بر هزینه تولید پادکست تأثیر می گذارد. موارد زیر عواملی است که بر هزینه تولید محتوای صوتی تأثیر می گذارد.

  1. سخت افزار مورد نیاز (مانند میکروفون و …)
  2. نرم افزار تولید پادکست
  3. گوینده پادکست
  4. اسکریپت پادکست

4 عامل ذکر شده در بالا بر هزینه تولید فایل های صوتی تاثیر می گذارد، اما همچنان باید بدانید هزینه های تولید پادکست کمتر از هزینه تولید محتوای ویدیویی.

  خدمات سئو سایت چیست؟

نتیجه

تاثیر پادکست ها بر بازاریابی محتوا و بازاریابی دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل است که تولید محتوای صوتی یک چالش است. اما با افزایش آگاهی می توان این مسیر را با موفقیت بیشتر و بهتر طی کرد. به یاد داشته باشید که ارتباط موثرتری با مخاطبان خود برقرار کنید. نتیجه بهتری خواهید دید.