بازنویسی محتوا؛ قدم به قدم برای رسیدن به قله!

راهنمای مطالعه

تجربه ما در آکادمی وب سیما نشان می دهد که بازنویسی محتوا می تواند نرخ کلیک در هر صفحه را دو برابر کند! تصور کنید اگر بتوانیم تمام صفحات سایت خود را بازنویسی کنیم، چه نتیجه جذابی به دست می آید. اما همانطور که می دانید، هر سایتی می تواند صدها یا حتی هزاران صفحه داشته باشد. به همین دلیل، فرآیند بازنویسی همه صفحات ممکن است تا حدودی غیرممکن به نظر برسد.

در این مقاله از چند مثال واقعی برای آشنایی با چک لیست و مراحل مختلف بازنویسی صفحات یک سایت استفاده می کنیم تا قدم به قدم نحوه بازنویسی مطالب را یاد بگیریم. به شما این اطمینان را می دهیم که پس از مطالعه این مقاله، با نحوه انتخاب صفحات ارزشمند و برنامه ریزی برای بازنویسی مطالب به طور کامل آشنا خواهید شد.

اگر محتوای ویدیویی را ترجیح می دهید یا زمان کافی برای خواندن این مقاله ندارید، پیشنهاد می کنیم ویدیوی ۲ دقیقه ای زیر را تماشا کنید.

فیلم سمینار تکنیک های سئو حرفه ای / بازنویسی مطالب از ساعت 00:00:33 تا 00:02:50

بازنویسی محتوا؛ فرآیند افزایش تبدیل از نمایش به کلیک

همه ما از بازنویسی محتوا یک هدف اصلی داریم: تبدیل نماها به کلیک! تمام تلاش ما در فرآیند تولید محتوا این است که بیشترین بازدیدکننده را جذب کنیم و مخاطبان هدف را از صفحه نتایج گوگل به صفحات سایت هدایت کنیم.

صفحاتی که در اولین نتایج گوگل قرار دارند پتانسیل بالایی برای کلیک بیشتر خواهند داشت. علاوه بر این، اگر صفحه ای در بالای نتایج یک کلمه کلیدی باشد، به این معنی است که شانس خوبی برای گرفتن موقعیت خوبی در چنین موضوعاتی دارد. بهترین و ساده ترین راه برای دستیابی به چنین موقعیتی، بازنویسی مطالب است.

هنگام بازنویسی محتوا، صفحاتی با پتانسیل افزایش تعداد کلیک ها و افزایش درصد کلیک روی آنها را با گسترش کلمات کلیدی متا پیدا می کنیم. در این روش سعی می کنیم با بررسی صفحات و شناسایی نیازهای مخاطب، صفحات را به روز کنیم و در نهایت بهترین قالب را برای محتوای خود انتخاب کنیم.

بازنویسی محتوا را از کجا شروع کنیم؟ مقدمه ای بر مفاهیم اساسی

ابزارها و تکنیک های مختلفی برای بازنویسی محتوا وجود دارد. اما قبل از هر کاری بهتر است با چند مفهوم اولیه آشنا شوید.

  • محتوای همیشه سبز
  • الگوریتم تصمیم گیری
  • چنین کلماتی را با مرزهای معنایی شناسایی کنید
  • چرخه تحلیل

دانستن این مفاهیم به ما کمک می کند تا روند و مسیر بازنویسی محتوا و یافتن پاسخ بسیاری از سوالات اساسی در مورد بازنویسی محتوا را مشخص کنیم.

محتوای همیشه سبز؛ با ارزش ترین صفحات را برای بازنویسی محتوا شناسایی کنید

محتوا به دو بخش تقسیم می شود: همیشه سبز یا فصلی که هر کدام هدف متفاوتی دارند. محتوای کوتاه‌مدت در دسته فصلی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اخبار در این دسته قرار می گیرند.

  مشاوره حرفه ای سئو توسط متخصص سئو

از طرف دیگر محتوای همیشه سبز عمر طولانی دارد و شامل موضوعاتی است که کاربران همیشه به آن نیاز دارند. صفحات همیشه سبز ارزش سرمایه گذاری بالایی دارند و همچنین می توانند به جذب مخاطب جدید کمک کنند.

تصویر 2

ما هنگام بازنویسی وارد محتوای فصلی نمی شویم، زیرا سرمایه گذاری روی موضوعات انتقالی کمک چندانی به ما نمی کند. در مقاله محتوای همیشه سبز چیست به طور مفصل در مورد نحوه تولید محتوای همیشه سبز و معنای آن صحبت کردیم. از این فرصت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمونه های واقعی محتوای همیشه سبز و موضوعات مرتبط استفاده کنید.

الگوریتم تصمیم گیری؛ زمان و اولویت بندی بازنویسی محتوا

یکی از مهم ترین سوالاتی که هنگام بازنویسی محتوا باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا صفحه مورد نظر ما ارزش بازنویسی را دارد یا خیر. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید در نظر داشته باشیم که برنامه ریزی و اولویت بندی بازنویسی برای هر صفحه از سایت و برای هر کسب و کاری متفاوت است. توجه به نکات زیر به ما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

  • همیشه سبز؛ محتوایی را انتخاب کنید که همیشه سبز باشد و برای مدت طولانی ارزش ایجاد کند.
  • ارزش اقتصادی؛ به صفحاتی که تاثیر زیادی بر فروش، بازاریابی و سود دارند اولویت بدهید.
  • موقعیت و بازدید؛ صفحاتی که ارزش بازنویسی برای بازدید بیشتر دارند.
  • وضعیت رشد و تثبیت موقعیت؛ ما نیازی به بازنویسی یک صفحه یا کلمه کلیدی تا زمانی که ایجاد نشده است نداریم.
  • اخرین بروزرسانی؛ اولویت با صفحاتی است که به روز رسانی آنها بیشتر طول می کشد.

با استفاده از این معیارها می‌توانیم یک تقویم محتوایی خوب برای بازنویسی محتوای صفحات و شروع به‌روزرسانی محتوا داشته باشیم. در نهایت، باید برای بررسی نتایج بازنویسی برنامه ریزی کنیم و کل فرآیند را تکرار کنیم. توجه داشته باشید که بازنویسی محتوا همیشه در حال انجام است و هرگز تکمیل نخواهد شد!!

تغییرات پیشنهادی برای بازنویسی محتوا

چک لیست زیر می تواند برای درک اینکه چه تغییراتی برای بهبود محتوای صفحه و بازنویسی محتوا باید انجام دهیم بسیار مفید باشد. هر یک از این تغییرات یک گام به سمت بالای محتوا است. در این مقاله از نمونه های واقعی برای یادگیری نحوه بازنویسی صفحات استفاده خواهیم کرد.

اگر با نحوه تولید محتوا بر اساس قوانین سئو و تجربه کاربری آشنا نیستید، توصیه می کنیم با شرکت در سمینار آموزشی تولید محتوا، بر تمامی مفاهیم تولید محتوا در زمان مناسب مسلط شوید.

1. عنوان و توضیحات متای مناسب را با بیشترین جستجو و با ارزش ترین کلمه تغییر دهید

اولین قدم برای بهبود یک صفحه و بازنویسی محتوا، تغییر عنوان و توضیحات متا آن است. برای انجام این کار، ممکن است از داده ها و اطلاعات کنسول جستجوی Google استفاده کنیم. در این بین استفاده از تکنیک های کلیک مانند افزودن کلمات و توضیحات جذاب نیز بسیار موثر خواهد بود.

  راهنمای خدمات سئو سایت

تصویر 3

2. عناوین داخلی و جزایر محتوا را اصلاح و بازنویسی کنید

با نگاهی به عناوین و جزایر محتوای صفحه، می توان قسمت هایی از متن را که نیاز به بهینه سازی دارند، پیدا کرد. هدف اصلی ما یافتن جزایری با محتوایی با عناوین نامناسب و زشت، مشکلات املایی یا ساختاری و اطلاعات قدیمی خواهد بود. بازنویسی و بهینه سازی این دسته از مطالب به ما کمک می کند تا محتوای ارزشمندتر، همیشه سبز و بهینه تری داشته باشیم.

برای آشنایی بیشتر با این تکنیک تصویر زیر را ببینید.

شکل 4

در این مثال، عنوان «نمای کلی پارکینگ موازی چیست و چگونه انجام شود» عبارت جذابی برای مصرف کنندگان نخواهد بود. از طرفی متن جزیره محتوا نیز باید ساختار جمله را اصلاح کند. این صفحه فرصت خوبی برای افزودن مطالب جدید به جزیره، استفاده از کلمات کلیدی جدید در متن و انتخاب عنوان بهتر برای جزیره محتوایی خود علاوه بر تصحیح مسائل نوشتاری و ساختاری دارد. نتیجه بازنویسی تصویر را در سمت راست می بینید.

3. جزایر محتوای جدید بسازید و محتوای جدید اضافه کنید

جستجوی داده ها از کنسول جستجو به ما کمک می کند موضوعات مرتبطی را که در محتوای صفحه نیستند شناسایی کنیم. در مراحل بازنویسی، این امکان را داریم که این موضوعات را در قالب جزیره های جدید با محتوا به صفحات خود اضافه کنیم.

جستجوی گوگل و بررسی پیشنهادات گوگل به همراه داده های کنسول جستجوی ما نیز می تواند سرنخ های خوبی برای یافتن موضوعات مرتبط و قابل جستجو باشد. به عنوان مثال، اگر افزودن یک ویدیو به یک جزیره محتوا می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد، بهتر است برای ایجاد آن برنامه ریزی کنیم.

در واقع، وقتی صفحات را بهینه می‌کنیم، دوباره همان مسیری را که برای تولید محتوا آموختیم دنبال می‌کنیم. اما این بار با داده های بیشتر، تجربه کاربری را نیز در نظر می گیریم.

4. متن جایگزین تصاویر را با افزودن عبارات جستجو بهبود دهید

متن تصویر جایگزین یا متن جایگزین به نمایش تصاویر یک صفحه ای در نتایج جستجو کمک می کند. با استفاده صحیح از متن جایگزین، شانس بیشتری برای هدف قرار دادن صفحات خود و افزایش نرخ کلیک تصاویر خواهیم داشت.

تصویر 5

داده های جستجوی کنسول، به ویژه در بخش تصویربرداری، راهنمای خوبی برای بهبود متن تصویر جایگزین است. از آنجایی که استفاده از این بخش مستلزم آشنایی عمیق با ابزارهای جستجوی کنسول است، توصیه می کنیم در کارگاه آموزشی Google Search Console شرکت کنید تا با استفاده از صفر تا صد استفاده از جستجوی کنسول تجربه بیشتری داشته باشید.

  بهبود cx از طریق SEO - 3 تکنیک برای بهبود cx

5. پیوند داخلی بهبود یافته برای صفحاتی که نیاز به بازنویسی دارند

ابزار تأیید جستجوی کنسول وب به مدیران وب اجازه می دهد تا پیوندهای داخلی یک صفحه را مشاهده کنند. برای بهبود پیوندهای داخلی، اولین قدم این است که پیوندهای موجود در صفحات و متن جاسازی شده آنها را بررسی کنید. ایجاد تنوع در متون جاسازی شده و استفاده از عبارات جستجو به عنوان لینک های تعبیه شده متن داخلی به بهبود موقعیت آنها کمک می کند.

اگر با نحوه استفاده از ابزار تأیید URL آشنا نیستید، حتماً مقاله ابزار تأیید URL چیست؟

هنگام ساخت لینک های داخلی، سه نکته مهم را نباید فراموش کرد، یعنی در نظر گرفتن رضایت کاربر، انتخاب متن جاسازی شده صحیح و استفاده از متنی که کاربران را تشویق به کلیک کردن کند. در این کارگاه ساخت اتصالات داخلی و خارجی در مورد هر آنچه که باید در مورد ساخت اتصالات صحیح بدانید صحبت خواهیم کرد.

6. تغییر ماهیت صفحه. آخرین مرحله در بازنویسی محتوا

آخرین مرحله در بازنویسی محتوا، تغییر ماهیت صفحات است. صفحات پربازدید ارزش اقتصادی دارند و موضوعات حاشیه ای زیادی برای آنها وجود دارد که گزینه های خوبی برای این کار خواهند بود.

افزودن محتوای جدید و افزودن جزایر محتوا (تبدیل شدن به آسمان خراش)، افزودن محتوای ویدیویی، سوالات متداول و تصاویر جدید از جمله روش های موثری است که می توانیم برای تغییر ماهیت صفحه از آن استفاده کنیم. ویدئوی 4 دقیقه ای زیر نمونه خوبی از انواع تغییرات در طبیعت است که در سمینار تکنیک های حرفه ای سئو در مورد آن صحبت کردیم.

ویدئویی از سمینار تکنیک های حرفه ای سئو / بخش 7 / بازنویسی محتوا 00:37:40 تا 00:41:14

چرخه تحلیل؛ نتایج را مرور کنید و محتوا را دوباره برنامه ریزی کنید تا محتوا را بازنویسی کنید

هر وب سایت می تواند صدها یا حتی هزاران صفحه داشته باشد که می توان آنها را بازنویسی و بهبود بخشید. بنابراین برای بهینه سازی محتوای سایت خود نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم. با اولویت بندی صفحات بر اساس URL، ماهیت و تاریخ انتشار، می توانیم زمان بازنویسی هر صفحه را مشخص کنیم. پیشنهاد می کنیم در فرآیند بازنویسی مطالب، نوع و زمان تغییرات را در هر صفحه با دقت ثبت کنید تا سندی جامع در مورد بهینه سازی های سایت خود داشته باشید.

در نهایت، اگر در مورد نحوه بازنویسی محتوا یا هر یک از مراحل سوال یا نگرانی دارید، در قسمت نظرات بپرسید. کارشناسان آکادمی وب سیما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.