بازاریابی طاقچه چیست؟ – SEO هوشمند

بازاریابی طاقچه چیست؟ یک سیاست هوشمند در نظر بگیرید که بخشی از بازار را هدف گرفته است که دیگران از آن بی اطلاع هستند. به عنوان مثال ، در حالی که همه محصولات را برای دست راست تولید می کنند ، یک شرکت روی دست چپ تمرکز کرد و بسیار موفق بود. سیاستی که ما درباره آن صحبت می کنیم بازاریابی طاقچه است.
بازاریابی طاقچه عبارتی است که این روزها زیاد شنیده می شود. معادل فارسی این کلمه “زاویه بازار” یا “ویژه” است. اما بازاریابی طاقچه چیست و چرا مهم است؟ در زیر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

گوشه بازار

بازاریابی طاقچه چیست؟
همانطور که گفتیم ، معادل فارسی بازاریابی طاقچه را می توان بازاریابی گوشه ای دانست. بازاریابی طاقچه به معنای هدف قرار دادن بخشی از بازار هدف است که دیگران از آن بی اطلاع هستند.
کار با بازاریابی طاقچه به شما کمک می کند مشتریان خود را پیدا کنید. مشتریانی که نیازهای شما توسط شما برآورده شده و به شما وفادار خواهند ماند.

مزایای استفاده از Javijet چیست؟
مشارکت در بازاریابی طاقچه دارای مزایایی است. در واقع شما نیازهای افرادی را که هرگز مورد توجه قرار نگرفته اند برآورده می کنید.

نام تجاری شما به خوبی انجام شده است
در بازاریابی تخصصی ، شما با گروه خاصی از افراد در تماس هستید. طبیعتاً رابطه شما با این افراد خاص است. شما با این مشتریان به زبان آنها صحبت می کنید و با آنها ارتباط ویژه و قوی دارید. این پیوند ویژه شما را مجبور می کند مراحل برندسازی را بردارید.

شما به سرمایه زیادی احتیاج ندارید
اگر می خواهید وارد یک بازار بزرگ شوید ، قطعاً به مهارت و سرمایه زیادی نیاز دارید. بازاریابی طاقچه به شما کمک می کند تا بر بخش کوچکی از بازار با سرمایه اندک تمرکز کنید. کسب و کار شما در حال پیشرفت است و می توانید آن را توسعه دهید.

شما به راحتی مخاطبان خود را جذب می کنید
مشتریان شما در بازاریابی تخصصی شناخته شده هستند. شما می دانید آنها چه کسانی هستند و در چه بسترهایی وقت خود را می گذرانند. آشنایی با مشتریان به این معنی است که مجبور نیستید زمان و پول خود را در بسترهای تبلیغاتی و … هدر دهید.

شما رقبای کمتری دارید
وقتی با افرادی تماس می گیرید که هرگز به آنها فکر نکرده اید ، یک پیوند قوی ایجاد می کنید. حتی اگر کسی بعد از شما بخواهد در زمینه شما شروع به کار کند ، مشتریان به شما وفادار خواهند ماند.
همچنین ، وقتی برای افراد خاصی کار می کنید ، محصولات و خدمات شما خاص هستند و همه نمی توانند با شما رقابت کنند. در این شرایط رقبای شما کم هستند و در نتیجه بسیاری از مشکلات از کسب و کار شما حذف می شود.

روابط شما با مشتریان قوی تر است
مخاطبان شما محدود و خاص هستند. در این حالت ، شما زمان بیشتری برای مخاطبان خود دارید و می توانید زمان بیشتری را برای آن اختصاص دهید. البته هر چه زمان بیشتری برای مشتریان خود داشته باشید ، روابط شما با آنها قوی تر می شود. روابط قوی تر با مشتریان همیشه معادل موفقیت بیشتر در تجارت است.

انجام سئوی شما راحت تر است
سئو فعالیتی است که برای موفقیت وب سایت ها ضروری است. شرکت های بزرگ و موفق هزینه زیادی را برای سئوی خود می پردازند. Google همچنین در اینجا یک تجارت تخصصی دارد. این بدان معناست که وقتی بازار تخصصی خود را دارید و در فعالیت ها تخصص دارید ، گوگل به شما فرصت بیشتری می دهد تا سایت خود را تبلیغ کنید.

  اولویت های بازاریابی محتوا در سال 2022

شناخت مخاطب آسانتر است
برای موفقیت در هر کاری ، باید مخاطبان خود را بشناسید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید کتاب بفروشید ، باید سلیقه همه را بررسی کنید تا بدانید چه کتابهایی مورد نیاز است. در این شرایط ، شما می توانید نوجوانان را به عنوان جامعه هدف خود انتخاب کنید ، در این صورت می توانید به راحتی مخاطبان خود را شناسایی کرده و نیازهای آنها را ارزیابی کنید.

بازاریابی غنی برای مشاغل کوچک خوب است
آیا می دانید درصد زیادی از مشاغل کوچک زود شکست می خورند؟ دلایل احتمالی زیادی برای این امر وجود دارد. یکی از دلایل آن استراتژی های اشتباه برای شروع یک کسب و کار است.
ما فرض می کنیم که شما در زمینه طراحی و تولید پوشاک شروع به کار کرده اید. استارتاپ شما چقدر می تواند با یک برند معروف مانند Dior رقابت کند؟ حتی اگر هزینه زیادی برای تبلیغات بپردازید ، باز هم نمی توانید با این برند رقابت کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید با پارچه های خاص و گران قیمت تولید کنید ، بهتر است به جای یک لباس کامل ، لوازم جانبی تولید کنید. چرا؟ پاسخ این س inال در دو س nextال بعدی نهفته است.
یک کت کامل با پارچه ای که چند میلیون متر قیمت دارد چقدر است؟ اگر کیف های مجلسی کوچک را با پارچه یکسان درست کنید ، چطور؟ فروش کدام یک از این دو محصول آسانتر است؟ قطعاً می توانید کیسه های کوچک را راحت تر بفروشید.
بازاریابی طاقچه به شما کمک می کند تا بازار هدف خود را کوچک کنید. وقتی کسب و کار شما در همان جامعه کوچک موفق شد ، می توانید آن را توسعه دهید.

آیا روشهای انتخاب بازار طاقچه را می شناسید؟
نکته مهم این است که چگونه مخاطبین خود را بر اساس بازاریابی مناسب پیدا کنید. بستگی به کسب و کار شما دارد. روشهای زیادی برای انجام این کار بر اساس اطلاعات رسانه های اجتماعی و ابزارهای Google Analytics وجود دارد. برخی از این روشها عبارتند از:

موقعیت جغرافیایی و بازاریابی طاقچه
در این روش ، افراد را بر اساس منطقه جغرافیایی آنها انتخاب می کنیم. به عنوان مثال ، سیستمی را در نظر بگیرید که تورهای مختلفی را فقط برای مردم اصفهان ترتیب می دهد.

جمعیت شناسی و بازاریابی طاقچه
در این روش ، بر اساس عوامل جمعیت شناختی ، جامعه هدف خود را انتخاب می کنیم. به عنوان مثال ، عواملی مانند طبقه اجتماعی ، موقعیت ، سن ، جنسیت و غیره. می تواند مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس آنها لباس مورد نظر انتخاب شود. آیا می توانید تصور کنید که مردم هنگام تهیه لباس با چه مشکلاتی روبرو می شوند؟ با بررسی عوامل جمعیتی به محصولی فکر کنید که برای نوجوانان یا پسران بزرگ لباس تولید می کند. در شرایطی که همه لباس ها در اندازه های معمولی و با توجه به معیارهای مد تولید می شوند ، این یک اقدام بازاریابی است که دارای جامعه هدف خاصی است.

روانشناسی و بازاریابی تخصصی
در این روش ، ما افراد را بر اساس اصول روانشناسی مطالعه می کنیم. شخصیت ، عادات ، رفتار ، سرگرمی ها و غیره آنها می توانند تعیین کنند که مردم به چه چیزی نیاز دارند.

نوع محصول و بازاریابی طاقچه
در اینجا شما سعی می کنید محصول خاصی را تولید کنید. این بدان معناست که ما دیگر مشاغل را مقایسه نمی کنیم ، بلکه تمرکز ما بر مقایسه و انتخاب محصولات است.
به عنوان مثال ، می توانید خیاط داشته باشید و فقط دامن تولید کنید. این سال پیش می آید که چرا مردم باید شما را انتخاب کنند؟ چرا باید سنگ تراشی هایی را که انواع لباس می فروشند کنار بگذارند و به شما مراجعه کنند؟
در مثال بالا ، شما بر تولید انواع دامن تمرکز می کنید. بنابراین وقتی دیگران انواع مختلف لباس تولید می کنند ، شما مدل های مختلف دامن تولید می کنید. مطمئنا تنوع دامن در فروشگاه شما بسیار بیشتر از فروشگاه های دیگر است. بسیاری از راه های دیگر برای محبوب شدن وجود دارد. به عنوان مثال ، می توانید کاتالوگ های کوچکی تهیه کرده و اصول تعیین انواع مختلف لباس با دامن خود را توضیح دهید.
با این روش ، تمرکز شما بر روی محصول خاصی است. این محصول با کیفیت بالا و خدمات بیشتر و متفاوت ارائه می شود. این دو ویژگی مزیت شما نسبت به رقبا است.

  دامنه قدیمی یا جدید؟ سن دامنه چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

بازاریابی قیمت و طاقچه ها
بنابراین ، قیمت محصولات شما بسیار گران یا بسیار ارزان است. مارک های مختلف لباس را در نظر بگیرید. برخی از این مارک ها قیمت پایین ، برخی قیمت متوسط ​​و برخی دیگر قیمت بیش از حد دارند. بر قیمت نوع محصول و موقعیت جغرافیایی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، قیمت های بالا باعث می شود که شما یک جامعه هدف خاص داشته باشید. در اینجا ، همانطور که مشتری شما شناخته شده است ، لازم نیست نگران قیمت پارچه باشید.

مراحل اساسی برای بازاریابی خوب
اولین قدم این است که ایده تولید محصول را مطرح کنید. اول از همه ، شما باید مطمئن شوید که مخاطبان بازاریابی شما به اندازه کافی بزرگ هستند تا برای شما سودآور باشند. اگر مخاطبان مورد نظر شما بسیار کوچک هستند ، باید ایده خود را تغییر دهید یا تغییراتی در محصول ایجاد کنید که مخاطبان هدف شما را افزایش دهد. درست است که می خواهید در گوشه ای کار کنید ، اما باید سودآوری لازم را داشته باشید.
اگر خوب کار کنید ، موفق خواهید شد. البته ، به خاطر داشته باشید که بازارها همیشه در حال تغییر هستند ، حتی اگر در تجارت موفق هستید ، باز هم باید به فکر بهبود باشید.

  • پدرخوانده من
    مخاطبین خود را بررسی کنید. بسیار مهم است که بدانیم جامعه به چه چیزی نیاز دارد. شما نیاز به تحقیقات عمیق دارید.
  • گام دوم
    شبکه های اجتماعی را دنبال کنید. رسانه های اجتماعی را در منطقه مورد علاقه خود کاوش کنید. مکالمات ، سرگرمی ها و رفتار افراد در رسانه های اجتماعی نیازهای آنها را نشان می دهد.
  • مرحله سوم
    من صحبت می کنم. مهم این است که خود را به مخاطبان خود معرفی کنید. شما باید فعالیت های خود را به خوبی نشان دهید.
    به خاطر داشته باشید که نباید در این کار عجله کنید. ایمیل برای همکاری ، چند مقاله در مورد زمینه فعالیت شما و. می تواند شروع خوبی باشد. با این روش ها ، مخاطب به آرامی جذب شما می شود و انتظار دارد شما محصول خود را به آنها ارائه دهید.
  • مرحله چهارم
    شما اکنون در مرحله ای هستید که تا حدودی نمایندگی شده اید. شما باید به آرامی تبلیغات درست و صحیح را شروع کنید. تبلیغات شما باید مورد هدف قرار گیرد تا مخاطبان غنی بازار شما آن را مشاهده کنند. می توانید از یک اینفلوئنسر در فرایند تبلیغات استفاده کنید. وقتی محصولات شما به فرش رسید ، نظرات و پیشنهادات مخاطبان را با دقت بررسی کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا محصول بهتری تولید کنید.
  • مرحله پنجم
    جامعه هدف خود را کاوش کنید. مثال قبلی را در نظر بگیرید. شما برای نوجوانان در اندازه های بزرگ لباس تهیه می کنید. فصل سرما و بالاتر از هودهای معمولی را تصور کنید. نظارت مداوم بر رسانه های اجتماعی به زودی به شما نشان می دهد که این نیاز در جامعه ایجاد شده است. شما سریع شروع می کنید و هود مورد نظر خود را برای بازار طاقچه خود تولید می کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که از مخاطبان خود پیروی کنید.
  بررسی SEO - SEO ، SEO

استراتژی های بازاریابی طاقچه
چندین استراتژی بازاریابی عالی وجود دارد. مهمترین آنها عبارتند از:

کمپین بازاریابی دهان به دهان
کمپین های بازاریابی دهان به دهان سعی می کنند نام تجاری شما را در مکالمات بین مردم تبلیغ کنند. این فعالیتها تبلیغات را برای شما تنظیم می کند و در واقع نیاز مصرف کننده و خدمات شما را در مصرف کننده بیدار می کند. به عنوان مثال ، حمایت مالی از برنامه های مختلف ، جوایز در مراسم مختلف و غیره. از جمله فعالیتهایی است که در این راستا انجام شده است. برای به دست آوردن نتایج این کمپین ها باید صبور باشید. نتایج چنین تبلیغاتی تأثیر طولانی مدت دارد.

کمپین اعتباری
در این روش از افراد تأثیرگذار خواسته می شود که به هر نحوی محصول یا خدمات ما را تبلیغ یا ارائه دهند. کار دیگری که در حال انجام است معرفی اسامی افراد مشهوری است که از ما و تجارت ما حمایت می کنند. از این کمپین ها در شبکه های اجتماعی استفاده می شود. افراد مشهور که به آنها “پیشنهاد دهنده” نیز گفته می شود ، اغلب برای این نوع ترفندها استفاده می شوند.
به عنوان مثال ، می توانید از صفحات معتبر بخواهید که از تجارت شما پشتیبانی کنند و در مورد آن صحبت کنند. البته ، این تبلیغات باید بر اساس بازار طاقچه شما باشد. به عنوان مثال ، یک شرکت تعمیر خودرو را در نظر بگیرید. به منظور استفاده از کمپین اعتباری ، ممکن است از فروشندگان قطعات یدکی یا سایر نام های معروف بخواهیم از مجموعه مذکور حمایت کنند. نحوه انجام این پشتیبانی به استراتژی های مختلف بستگی دارد.

کمپین تأیید موازی
هدف نهایی این کمپین ها این است که شما را با بازار تخصصی خود آشنا کنند. به عنوان مثال ، اگر شما خیاط هستید ، خوب است یک طراح لباس شما را با صفحه خود آشنا کند.
یکی از مهمترین استراتژی ها در بازاریابی طاقچه ایجاد یک نام تجاری تحت نام تجاری اصلی است. فرض کنید مارکی دارید که لوازم گرمایشی می فروشد. پس از مدتی تصمیم می گیرید لوازم برودتی نیز تولید کنید. نام برندی که تا به حال با آن کار کرده اید “گرمما” است. به نظر شما فروش یخچال با مارک گرمازا درست است؟ از طرف دیگر ، مارک گرمما شهرت خوبی دارد. پس چه می توان کرد؟ راه حل این است که یک برند دیگر تحت برند اصلی خود ایجاد کنید و فعالیت مربوطه را ادامه دهید.

آخرین کلمه
مهم این است که صبور باشید. حتی فکر نکنید که در عرض یک یا دو ماه می توانید یک بازار ثروتمند سودآور برای خود ایجاد کنید! تمام مراحل فوق باید با دقت و حوصله انجام شود تا به هدف خود برسید. ارتباط قوی با مخاطبان خود ایجاد کنید. این افراد به زودی مشتریان وفادار شما خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید