بازاریابی برای نظرات فراتر از انتظارات کاربر و گوگل است

راهنمای مطالعه

به نظر شما تعامل با کاربران در قسمت نظرات محدود به شبکه های اجتماعی است؟ اگر چنین ایده ای دارید، به شما تبریک می گویم! تا زمانی که این مقاله را می خوانید، احتمالاً صدها فرصت را برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری از دست داده اید!

کاربران اینترنت به طور متوسط ​​حدود 2 دقیقه و 17 ثانیه را برای مرور هر صفحه وب صرف می کنند. حال تصور کنید که می توانید این زمان را با استفاده از یک تکنیک کاربر پسند ضرب کنید.

نظرات سرگردان در شبکه فارسی نشان می دهد که بازاریابی کامنت هنوز در بین سئوکاران و مدیران سایت ناشناخته یا کم اهمیت است. با این حال می توان گفت که کامنت مارکتینگ یکی از بهترین و در عین حال ساده ترین ابزارهای موجود برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان وفادار است.

اگر می خواهید خوانندگان مقالات خود را به مشتری تبدیل کنید، توصیه می کنیم با ما همراه باشید. در مقاله بعدی ابتدا تاثیرات صوتی بازاریابی کامنت بر سئو را می خوانیم. سپس یاد خواهیم گرفت که چگونه با انجام 3 گام عملی و آسان از انتظارات گوگل و کاربران خود فراتر برویم.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله ندارید، پیشنهاد می کنیم ویدیوی 5 دقیقه ای بعدی را مشاهده کنید تا با مهم ترین تاثیرات بازاریابی کامنت بر سئو سایت آشنا شوید.

بازاریابی کامنت چگونه می تواند در سئوی سایت ما نقش داشته باشد؟

با ظهور الگوریتم Rank Brin، رضایت کاربر دیگر یک ارزش افزوده نیست، بلکه عاملی کلیدی در تولید محتوا است. الگوریتم Rank Brain از هوش مصنوعی استفاده می کند، عبارات جستجو شده توسط کاربر را درک می کند و با توجه به نیاز او بهترین نتیجه را نشان می دهد.

با اهمیت روزافزون ایجاد محتوای ارزشمند برای کاربران، بازاریابی کامنت به طور فزاینده ای توجه متخصصان سئو را به خود جلب می کند. زیرا قسمت نظرات به محلی برای پاسخگویی به سوالات اضافی کاربران تبدیل شده است. در نتیجه کاربر وب بیش از آنچه از ما انتظار دارد نیاز دارد.

توصیه می کنیم مقاله Rank Brain Algorithm را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چگونه گوگل این روزها پاسخگویی به نیازهای کاربران موتور جستجوی خود را در اولویت قرار داده است.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با 3 مورد از مهمترین تاثیرات بازاریابی کامنت بر سئو سایت آشنا شوید.

1. با بررسی قسمت پرسش و پاسخ زمان حضور کاربر را افزایش دهید

بازاریابی کامنت اطلاعات بیشتری را ارائه می دهد که کاربر می تواند بدون آسیب رساندن به محتوای صفحه شما یا تبدیل آن به متن طولانی و آزاردهنده آن را بخواند. تعدادی از نظرات تخصصی در مورد محتوای مقاله، به عنوان اطلاعات اضافی، بازدیدکنندگان سایت ما را تشویق می کند تا مدت بیشتری در صفحه بمانند.

  آیا قیمت محصول بر سئو تاثیر می گذارد؟ سئو ، سایت سئو

اگر از اثرات خرابی یا زمان کاربر در سایت اطلاعی ندارید، توصیه می کنیم مقاله خرابی چیست؟ خواندن. در این مقاله از اهمیت زمان کاربران در صفحه و راه های افزایش آن کاملا آگاه خواهید شد.

2. کلمات کلیدی مقاله را گسترش دهید. استفاده ماهرانه از نظرات ارزشمند

از طرف دیگر، هر عنوان مقاله یا ایده اصلی می تواند صدها کلمه کلیدی مرتبط داشته باشد. اما نمی توان همه این کلمات را در یک محتوای 1200 کلمه ای یا کمی بیشتر گنجاند. به همین دلیل با کمی خلاقیت می توانیم کلمات کلیدی مقاله را در پاسخ به نظرات کاربران گسترش دهیم.

از طریق بازاریابی نظری به سوالات کاربران پاسخ دهید

3. کشف ایده های جدید; از نظرات هدفمند برای بهبود سئو استفاده کنید

به دنبال ایده هایی برای بازنویسی محتوا یا ایجاد مقالات جدید هستید؟ یکی از بهترین گنجینه های ایده، نظرات فعال مخاطبان است. سوالات در بخش نظرات همیشه پر از ایده های جدید است. کافی است به آنها نگاهی بیندازید تا لیست کاملی از مسائل حل نشده را بیابید!

جالب است بدانید که برخی از این سوالات می توانند آنقدر تخصصی و مفصل باشند که حتی در جست و جوهای جستجو شده توسط کاربران گوگل هم جای نگیرند! در چنین شرایطی تولید محتوایی که نیازهای کاربر را برآورده کند، رضایت و اعتماد او را به دنبال خواهد داشت.

با استفاده مناسب از کامنت مارکتینگ، ارتباط ما و کاربر به قدری عمیق می شود که حتی از این پس می توان در ذهن او به عنوان مرجعی بهتر از گوگل شناخته شد.

نمونه ای از تفسیر بازاریابی در وب سایت آکادمی وبسیما

نتایج مثبت کامنت مارکتینگ در سئو به این چند گزینه محدود نمی شود. کاهش بازدهی کاربر در جستجو، افزایش فروش و ارتباط با کاربر پس از مشاهده نظرات مثبت و جلب اعتماد در صفحه نتایج با امتیازدهی یا ثبت نظرات کاربران از دیگر اثرات مثبت سرمایه گذاری در بازاریابی کامنت است.

اما چگونه می توان سرمایه گذاری در بازاریابی کامنت را آغاز کرد؟ در این مقاله 3 راه اصلی برای یک نظر بازاریابی موفق را معرفی خواهیم کرد.

اگر می خواهید این مبحث را به صورت بسیار گسترده و کامل تر یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم در سمینار تکنیک های حرفه ای سئو در آکادمی وبسیما شرکت کنید. با مراجعه به صفحه سمینار می توانید با موضوعات این سمینار جالب و کاربردی آشنا شوید.

  الگوریتم Top Heavy چیست؟ سئو ، سایت سئو

سه مرحله اصلی برای افزایش نرخ نظر در محتوای خود

برای شروع فرآیند کامنت مارکتینگ، بهتر است ابتدا 3 مرحله یا تکنیک اصلی آن را بدانید. تکنیک هایی که می تواند به ما کمک کند نظرات بیشتری را دریافت کنیم و تجربه لذت بخشی را برای مخاطبان خود ایجاد کنیم.

1. کاربر خجالتی را تشویق به اظهار نظر کنید

جالب است بدانید که در بین خوانندگان مقالات هر صفحه کاربران فعال زیادی وجود دارد. اما دلیل اینکه هنوز نام و نشانی آنها را ندیده ایم چیست؟ اگرچه این کاربران علاقه مند به مشارکت هستند، اما دقیقاً نمی دانند در قسمت نظرات چه بنویسند!

استفاده از call to action مناسب باعث می شود که کاربر نظرات خود را بیان کند و محتوای UGC ایجاد کند. کافی است از جملاتی در انتهای مقاله استفاده کنید تا کاربر را به نوشتن نظر تشویق کنید تا ورودی نظرات مقاله را چند برابر کنید.

استفاده از دعوت به اقدام ساده ترین راه برای افزایش نظرات وبلاگ است

اما گاهی اوقات با وجود اینکه از CTA یا Call to Action مناسب در مقالات خود استفاده کرده ایم، باز هم هیچ نظری در صفحات ما وجود ندارد. در این نوع شرایطتعارف را کنار بگذارید و شروع کنید. کاربران جدید یا خجالتی ممکن است پس از دیدن عدد صفر در بخش پرسش و پاسخ از بیان افکار خود پشیمان شوند. در مقابل، تعداد زیاد نظرات در هر صفحه و مشاهده پاسخ ها حتی کاربران منفعل را تشویق می کند تا سوالات خود را بپرسند.

با گذاشتن نظر در سایت خود نگران فریب دادن گوگل نباشید. به این ترتیب، شما هیچ قصدی برای دور زدن الگوریتم های موتور جستجوی گوگل ندارید.

برای آشنایی با خطوط قرمز گوگل سری مقالات سئو کلاه سیاه را مطالعه کنید. در این مقاله شما تمام تکنیک های تقلب را می شناسید و به راحتی می توانید دور آنها خط بکشید.

2. گزارش مسئولانه. مهمترین اصل بازاریابی نظری

آیا برنامه ای برای پاسخ به سوالات مطرح شده در صفحات خود دارید؟ اگر تیم ما آنقدر نیروی انسانی کم دارد که قادر به ارسال پاسخ های دقیق و جامع نیستیم، بهتر است دور کامنت بازاریابی را خط بکشیم!

زیرا نه تنها از کامنت های بی خانمان و رها شده نتیجه ای نخواهیم گرفت، بلکه کاربران وفادار خود را نیز از دست خواهیم داد. پاسخ ندادن به نظرات، تعامل انسانی بین شما و کاربرانتان را از بین می برد و باعث ایجاد حس بی اعتمادی در مخاطبان شما می شود. اگر در این موضوع تازه کار هستید، بهتر است هنگام توسعه استراتژی سایت خود، برای پردازش نظرات خود وقت بگذارید.

  ltk چیست؟ 3 مزیت کلمات LTK برای سئو

قسمت نظرات در صفحات مختلف یک سایت نیز مکان مناسبی برای جلب اعتماد به موتور جستجوی گوگل است. هنگامی که پاسخ دقیق و کاملی را نوشتید، مخاطبان خود را به سمت محتوای مناسب هدایت کنید. پیوند بین صفحات داخلی باعث تسهیل جریان کاربران به وب سایت می شود.

لینک سازی داخلی در بازاریابی نظرات

علاوه بر محتوای حساب شده، زمان پاسخگویی معقول نیز می تواند در افزایش رضایت کاربران موثر باشد. خب بهتره به سوالات کاربر پاسخ دهید، قبل از اینکه او فکر کند جواب آن را نمی دانید. ما به راحتی می توانیم از طریق پیامک یا ایمیل به شما اطلاع دهیم که نظر کاربر پاسخ داده شده است. به این ترتیب کاربر راه بازگشت به سایت ما را پیدا می کند.

3- ارائه مطالب ارزشمند در بخش پرسش و پاسخ ارزش ایجاد کنید

نظرات مانند سرنخ هایی برای یافتن نیازهای کاربران ما هستند. بهتر است نظر خوانندگان و به خصوص سوالات آنها را جدی بگیرید و از آنها نگذرید. همچنین نباید فراموش کنیم که وقتی به کاربران پاسخ می دهیم، پاسخ را برای یک نفر نمی نویسیم.

لطفا توجه داشته باشید که به احتمال زیاد هر کاربری که وارد صفحه ما می شود به بخش پرسش و پاسخ مراجعه کند. بنابراین، نظرات را می توان ده ها یا حتی صدها خواند. ارائه راه حل های جامع و تشویق کننده می تواند مخاطبان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کند. بدون تلاش زیاد برای جذب این گونه بازدیدکنندگان.

به یاد داشته باشید که کیفیت محتوا یکی از مهمترین فاکتورهای سئو برای گوگل است. نظرات علاوه بر محتوای اصلی می تواند جای خالی را پر کند و به سوالات کاربران پاسخ دهد.

بازاریابی نظری؛ سئو را فراموش کنید!

بازاریابی کامنت فقط در مورد سئو نیست. وقتی به سوالات مخاطبان خود پاسخ می دهیم، یک ارتباط دو طرفه ایجاد می کنیم. داشتن نظرات در یک صفحه باعث می شود کاربران به ما و برند ما اعتماد کنند. از سوی دیگر، نظرات انتقادی فرصتی عالی برای محافظت از برند و حتی بهبود کیفیت خدمات و محصولات در راستای بازخورد مصرف کنندگان است. به طور خلاصه، با بازاریابی نظری می توانیم ارتباط عمیق و مستمری با مخاطبان خود ایجاد کنیم.

تجربه شما از بازاریابی کامنت چیست؟ از شما دعوت می کنیم نظرات و تجربیات خود را در زمینه بازاریابی چشم انداز با ما و مخاطبان آکادمی وب سیما در انتهای همین صفحه به اشتراک بگذارید.