اولویت های بازاریابی محتوا در سال 2022

بازاریابی محتوا در سال 2022

با توجه به الگوریتم ها و محدودیت های گوگل، تولید محتوا یا بازاریابی بسیار مهم است. اگر می خواهید سایت خود را در صفحه اول SERP گوگل ببینید، باید به اولویت های بازاریابی محتوا توجه زیادی داشته باشید. زیرا هر چه محتوای سایت شما مفیدتر و قابل فهم تر باشد، کاربران بیشتری به سایت شما می آیند و در نتیجه سرعت جستجو و رتبه سایت شما افزایش می یابد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که حتی اگر رتبه خوبی در سایت داشته باشید، اما موارد زیر را رعایت نکنید، در آینده با شکست بزرگی مواجه خواهید شد. بنابراین، برای اطلاع از اولویت‌های بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۲ برای بهبود سئو، ما را تا پایان مقاله دنبال کنید.

اهمیت بازاریابی محتوا چیست؟

شما باید محتوایی ایجاد کنید که به سرعت نیازهای کاربر را برآورده کند و در نهایت منجر به استفاده از خدمات شما شود. زیرا مهم ترین شاخصی که ربات های گوگل در مرور سایت به آن توجه می کنند، سرعت تعامل و بازدید کاربران از سایت است. اما باید در نظر داشته باشید که اگر سایت شما به صورت تقلبی یا بیش از حد بازدید شود، ربات های گوگل متوجه آن می شوند و در نهایت سئو کلاه سیاه را انجام خواهید داد.

درباره انتخاب بهترین عنوان

یاد بگیرید که چگونه بهترین عنوان را انتخاب کنید

عنوان بازاریابی کاربردی را انتخاب کنید

یکی از مهمترین مسائل در بازاریابی محتوا، انتخاب عنوان مناسب است. عنوانی که می خواهید برای این محتوا بسازید باید دارای تعدادی ویژگی باشد تا در بهینه سازی سئوی شما موثر باشد.

عنوان باید کوتاه و واضح باشد تا کاربر بتواند محتوای آن را به راحتی درک کند و در عین حال جذاب باشد. در اینجا برخی از مهم ترین قوانینی که در انتخاب عنوان باید در نظر داشته باشید آورده شده است.

جامعه را کاوش کنید و نیازها را برآورده کنید

اولین شاخصی که هنگام انتخاب عنوان باید در نظر گرفت، برآوردن نیازهای افرادی است که می خواهند محتوای شما را بخوانند. به عنوان مثال، محتوای ایجاد شده برای کودکان با محتوای ایجاد شده برای بزرگسالان بسیار متفاوت است. یا اگر محتوای شما برای کشاورزی است، باید عنوان و محتوا بنویسید تا افرادی که کشاورز هستند متوجه منظور شما شوند. در واقع یک فرد عادی نمی تواند برای روانشناسی محتوا تولید کند و هر زمینه ای برای تولید محتوا نیاز به متخصص دارد.

  مرور وب سایت Torb SEO - SEO ، وب سایت SEO

ترافیک عنوان مورد نظر را بررسی کنید (عنوان انتخاب شده را جستجو کنید؟)

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در انتخاب عنوان که باید به آن توجه کنید سرعت جستجوی عنوان مورد نظر توسط افراد مختلف است. برای شناخت این شاخص می توانید از ابزارهای مرتبط با سئو یا سایت هایی مانند KWFINDER، AHREFS و .. استفاده کنید که برخی از این ابزارها رایگان و برخی دیگر پولی هستند که مزایای بیشتری نسبت به ابزارهای رایگان به شما می دهد. بنابراین قبل از ایجاد محتوا برای عنوان، سرعت جستجوی آن را مشخص کنید.

سایت های رقیب را بررسی کنید

راه دیگر برای درک نیازهای کاربران این است که عنوان محتوای سایت های رقبای خود را بررسی کنید. به این ترتیب می توانید عناوینی که سایت های دیگر بر اساس آن ها رتبه بندی می شوند را شناسایی کرده و در نهایت از آنها به عنوان الگویی برای عنوان محتوای خود استفاده کنید. ناگفته نماند که ابزارهایی برای یافتن عناوینی مانند MOZ، KWFINDER و … وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. البته هرگز عنوان را دقیقا کپی نکنید.

عنوان مربوط به تجارت است

شما می توانید هر موضوعی را برای سایت خود برای تولید محتوا انتخاب کنید. در عوض، باید از زیرمجموعه های موضوع سایت خود برای انتخاب عنوان استفاده کنید. به عنوان مثال اگر یک سایت پزشکی در حوزه قلب داشته باشید، نمی توانید برای اخبار سیاسی کشور محتوا ایجاد کنید.

درباره ایجاد بهترین محتوا

چگونه بهترین محتوا را ایجاد کنیم

شامل بهترین تولید محتوا

هنگامی که عنوان مناسب را انتخاب کردید، نوبت به تولید محتوا و بازاریابی محتوایی می رسد. برای انجام بازاریابی محتوا برای سایت خود باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید که عبارتند از:

انواع محتوا را کاوش کنید

ابتدا باید انتخاب کنید که در چه قالبی می خواهید محتوا ایجاد کنید. زیرا می‌توانید به روش‌های مختلفی محتوا ایجاد کنید، از جمله وبلاگ‌ها، دسته‌ها، محصولات، بخش‌ها، پست‌ها، ویدیوها و فرودها. شما باید برای هر یک از این دسته ها محتوای خود را تولید کنید. به عنوان مثال، صفحات فرود در سایت شما باید محتوای زیادی داشته باشد. یا در محصولات سایت مشخصات باید به صورت کامل ارائه شود تا کاربر بتواند بلافاصله پس از ورود به سایت شما نیاز خود را برطرف کند.

  تاثیر SSL بر سئو چرا باید از Https استفاده کنیم؟

نوع نوشتن محتوا

سبک نگارش سایت نباید تغییر کند، اگر مطالبی را به زبان محاوره بنویسید و مطالب بعدی به صورت کتاب باشد قطعا گوگل از خزیدن در صفحات شما جلوگیری می کند. این مشکل معمولا بیشتر در دسته وبلاگ ها مورد توجه قرار می گیرد. زیرا اگر سایت نویسنده داشته باشد به نفع سئو سایت است.

درباره CONTENT ANGLE

در واقع، CONTENT ANGLE به معنای تحقیق در مورد نظرات کاربران در مورد محتوای شما است. به عنوان مثال اگر کاربری به دنبال گوشی موبایل می گردد به این معنی است که قصد دارد اطلاعاتی در مورد قیمت، مشخصات، امکانات و … تمامی گوشی های موبایل دنیا دریافت کند.

از تقویم محتوایی بهره ببرید

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای سایت خود انجام دهید، ایجاد یک تقویم محتوا است. در واقع، شما از تقویم محتوا برای تعیین اینکه مثلاً ماه آینده می خواهید چه محتوا و عناوینی را ایجاد کنید، استفاده خواهید کرد. این تقویم به برنامه ریزی برای بهبود سئو کمک زیادی می کند.

درباره انتشار مطالب

مرحله بعدی پس از تولید محتوا، انتشار محتوای سایت یا سایر سایت ها (ریپورتینگ) است تا کاربران بتوانند از محتوای شما بازدید کرده و در نهایت از خدمات سایت شما استفاده کنند.

از رسانه های ویدئویی و ویدئویی استفاده کنید

همچنین می توانید محتوای کسب و کار خود را در قالب تصویر یا ویدیو ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که از رسانه ها برای بیان برند یا کسب و کار خود استفاده کنید.

با ایجاد لینک، بازاریابی محتوا را بهبود بخشید

یکی دیگر از راه های بهبود سئو، استفاده از لینک های داخلی یا خارجی است. اتصال داخلی در واقع در سایت شما ایجاد می شود که می تواند دسترسی کاربر را به قسمت های دیگر سایت شما آسان تر کند. علاوه بر این، می توانید از دو روش اتصال خارجی بهره ببرید.

راه اول این است که از سایت های مرتبط با سایت خود درخواست لینک سایت خود را بدهید. همچنین می توانید گزارشی را منتشر کرده و آن را در یک سایت معتبر برای استفاده کاربران در سایت های دیگر قرار دهید.

با ایجاد لینک، بازاریابی محتوا را بهبود بخشید

بازاریابی محتوا با لینک بیلدینگ

در مورد کیفیت محتوا

هنگام تولید محتوا، باید به منحصر به فرد بودن محتوا توجه زیادی داشته باشید. زیرا در صورت استفاده از کپی مطالب سایت های دیگر، ممکن است توسط گوگل جریمه شوید و سایت شما جریمه شود. همچنین می‌توانید محتوای قبلی خود را به‌روزرسانی کنید تا ربات‌های Google دوباره محتوای شما را ببینند. این اقدام به بهبود رتبه سایت شما کمک زیادی می کند. به خاطر داشته باشید که نیازی به تولید محتوای خیلی طولانی ندارید و ایجاد محتوای باکیفیت 1000 کلمه ای بسیار ارزشمندتر از محتوای 2000 کلمه ای بی کیفیت است.

تولید محتوا

محتوای با کیفیت ایجاد کنید

خلاصه ای از بازاریابی محتوا

امروز، اگر می خواهید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید و در بهترین نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید، بازاریابی محتوا نقش مهمی در دستیابی به هدف شما دارد. برای انجام بازاریابی محتوا باید چند نکته بسیار مهم از جمله انتخاب عنوان، تولید محتوای با کیفیت و … را در نظر داشته باشید در نظر داشته باشید که در این مقاله به صورت تخصصی به آنها پرداخته ایم. با انجام موارد ذکر شده در این مقاله سایت خود را تا حد زیادی ارتقا می دهید و در نهایت می توانید خدمات سایت خود را به افراد زیادی ارائه دهید.

  موثرترین سیگنال اجتماعی 2022 - سئو، سئو سایت

همانطور که گفته شد کیفیت در محتوا مهمتر از کمیت است. یعنی هر چه محتوای شما کیفیت بهتری داشته باشد، توجه کاربران و ربات های گوگل بیشتر می شود و در نهایت رتبه بسیار خوبی در سایت خواهید داشت.

سوالات متداول

1چه چیزی در بازاریابی محتوا بسیار مهم است؟

شما باید سعی کنید محتوای سایت خود را در اسرع وقت برای رفع نیازهای کاربر ایجاد کنید.

2آیا می توانیم از عناوین مشابه در سایت های رقیب برای ایجاد محتوای خود استفاده کنیم؟

این به هیچ وجه توصیه نمی شود، اما اگر سایت رقیب بسیار پایین تر از سایت شما باشد، مشکلی نیست.

3آیا طولانی بودن محتوا دلیلی برای پیشرفت سئوی شماست؟

خیر، زیرا کیفیت محتوا بسیار مهمتر از کمیت یا طول محتوا است و برای داشتن محتوای باکیفیت باید در تولید محتوا موارد فوق را در نظر بگیرید.