الگوریتم MUM
یکی از الگوریتم های جدید Google MUM است. الگوریتم چند منظوره قابل استفاده در زمینه های مختلف. الگوریتم مامان می تواند به زبان های مختلف جستجو کند و به سؤالات یا عبارات از طریق تصاویر پاسخ دهد. این الگوریتم تغییرات زیادی در نتایج جستجو ایجاد می کند، زیرا قادر است نتایج جستجو را به 75 زبان ارسال کند. اضافه شدن مادر به موتورهای جستجو تغییر بزرگی در استفاده از آنهاست. در واقع این الگوریتم قادر است بدون در نظر گرفتن زبان جستجو نتایج را به شما نشان دهد.
آیا الگوریتم MUM نتایج جستجو را تغییر می دهد؟
الگوریتم MAM قطعا تفاوت زیادی در نتایج جستجوی گوگل ایجاد خواهد کرد. الگوریتم مادر طراحی شده برای بیان راه حل های مبتنی بر تصاویر، پادکست ها و فیلم ها. یعنی نتایج کاربران را تنها بر اساس متن نشان نمی دهد. در واقع گوگل می خواهد از این الگوریتم برای تکمیل نتایج جستجوی تصویر استفاده کند. مادر بسیار قدرتمندتر از الگوریتم برت است و می تواند جستجوگران را از نظر بصری راهنمایی کند.
کاربران در حال حاضر روی پیوندهای توصیه شده در نتایج serp کلیک می کنند تا پاسخ سوالات خود را بیابند. اضافه شدن الگوریتم MAM این نوید را می دهد که دیگر کاربران دیگر با نتایج جستجو مشکل زبانی نخواهند داشت. این بدان معناست که اگر عبارتی را به زبان انگلیسی جستجو کنید، نه تنها به سایت های انگلیسی هدایت خواهید شد.

تاثیر الگوریتم MUM بر نتایج جستجو
مزایای الگوریتم MAM برای کاربران
اکثر افراد با شنیدن نام این الگوریتم نمی دانند که مام چه مزایایی برای کاربران دارد. از مزایای الگوریتم MUM برای کاربران می توان به بزرگنمایی و فوکوس چندگانه روی اشیا اشاره کرد. کاربران می توانند از آن برای دسترسی به موضوعات مرتبط تر مرتبط با عبارت جستجو استفاده کنند. این الگوریتم هر چیزی که به عبارت جستجو مربوط می شود را نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک سایت سئو هستید، به شما یک شرکت سئو، آموزش سئو و … پیشنهاد می شود.
تاثیر الگوریتم MAM بر نتایج جستجو
گوگل همواره با انتقاد ناشران و صاحبان سایت مواجه بوده است که کاربران و جستجوگران تنها بر روی لینک های اول کلیک می کنند. الگوریتم MUM کاربران را تشویق می کند تا مقصد خود را در یک منبع کوچکتر جستجو کنند. Mam در واقع نسخه بسیار قدرتمندی از الگوریتم BERT است. این الگوریتم به عنوان یک دستیار شخصی عمل می کند و دیگر نیازی به جستجو در سایت های مختلف برای یافتن مقصد خود ندارید. فقط یک سوال از مادرتان بپرسید و او شما را راهنمایی خواهد کرد.
یک استراتژی سئو با MUM تنظیم کنید
بسته به نحوه عملکرد الگوریتم MUM، اگر می خواهید کسب و کار شما قابل مشاهده باشد، باید استراتژی SEO خود را با این الگوریتم تنظیم کنید. کسب و کارها باید با این الگوریتم محتوای با کیفیت تولید کنند. اما محتوای تولید شده نباید برای موتورهای جستجوگر و ربات های گوگل تولید و سئو شود، بلکه باید برای افراد تولید و بهینه شود.

سئو همراه با الگوریتم MUM
محتوای تولید شده در سایت شما باید به تمام سوالات متداول کاربران در این زمینه پاسخ دهد و در نتیجه به الگوریتم MUM بگوید که محتوای سایت شما برای کاربران مفید است. اما مهمترین قسمت این الگوریتم اضافه کردن جلوه های بصری و لنز به آن است که به این معنی است که تصاویر و فیلم ها بسیار مهمتر از قبل هستند. شما باید با کمک تصاویر و زیبایی بصری محتوای سایت خود را بهبود ببخشید. به این معنی که با این الگوریتم، سئوی فنی به طور فزاینده ای اهمیت پیدا می کند و باید به نوعی به مادر اطلاع دهید که سایت شما با جستجوی کاربر مرتبط است.
نتایجی که اظهار شده
نقطه قوت اصلی الگوریتم MUM چند زبانه بودن، چند بعدی بودن و تمرکز کامل آن بر تمام جنبه های عبارت جستجو است. این الگوریتم قطعا BERT را افزایش می دهد و تاثیر آن را چند برابر می کند. با این الگوریتم میتوانیم سوالاتی با هوش مصنوعی بسیار پیشرفته به زبان طبیعی خود بپرسیم و دیگر محدود به زبانی نیستیم که جستجو کردهایم.
سوالات متداول
1الگوریتم Google MUM چیست؟
این الگوریتم در اوایل سال 2021 معرفی شد و قابلیت جستجو بین زبان ها و تصاویر مختلف را دارد.
2الگوریتم ها چه نقشی در تعیین نتایج جستجو دارند؟
هر صفحه وب حاوی کلمات کلیدی است که موتورهای جستجو به عنوان یکی از فاکتورها رتبه بندی می کنند و بر اساس آن رتبه بندی می کنند.
3چرا به روز رسانی الگوریتم برای موتورهای جستجو مهم است؟
موتورهای جستجو باید دائماً الگوریتم های خود را به روز کنند تا بتوانند آنچه را که کاربر به دنبال آن بوده ارائه دهند.