افزونه Yoast ؛ قاتل محتوای وب فارسی!

راهنمای مطالعه

نقش وردپرس و Yoast در سئو

وردپرس بدون شک بهترین سیستم مدیریت محتوا است که استانداردهای SEO را به درستی رعایت می کند. بسیاری از موفقیت های وردپرس در سئو را می توان به افزونه های قدرتمند طراحی شده توسط توسعه دهندگان حرفه ای نسبت داد. افزونه Yoast معتبرترین و شناخته شده ترین ابزار سئو وردپرس است که بر روی میلیون ها وب سایت نصب و فعال شده است.

طبق آماری که توسط Builtwith جمع آوری و منتشر شده است ؛ بیش از 27 میلیون وب سایت از وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند. تقریبا 14.5 میلیون از آنها (بیش از 50٪) از نسخه رایگان و حرفه ای افزونه Yoast برای مدیریت SEO خود استفاده می کنند. فقط این آمار خیره کننده محبوبیت و اثربخشی آنها را نشان می دهد.

تعداد سایت هایی در جهان که از افزونه هایی برای WordPress و yoast استفاده می کنند

در ایران این آمار بسیار کمتر است ، در ایران بیش از 400000 وب سایت وردپرس راه اندازی شده است که از این تعداد نزدیک به 25 درصد از سایت ها از افزونه Yoast استفاده می کنند. البته به نظر می رسد آمار واقعی بیشتر از این ارقام باشد ، اما سهم استفاده از این افزونه به ما نشان می دهد که نقاط قوت و ضعف آن می تواند به طور مستقیم بر سرنوشت بسیاری از سایت ها و شرکت ها تأثیر بگذارد.

بررسی آماری استفاده از افزونه های Yoast و WordPress در ایران

جالب است بدانید که طبق گزارش این سایت ، Yoast محبوب ترین و پرکاربردترین افزونه در سایت های ایرانی است. در بین استارتاپ های ایرانی ممکن است وال ، دیجی کالا ، علی بابا و آلپک وی اشاره کرد که هر کس بخش مخصوص خود را برای مجله یا وبلاگ با وردپرس راه اندازی می کند و از ویژگی های SEO Yoast استفاده می کند. اکنون که اهمیت و تأثیر این افزونه بر کیفیت محتوای فارسی را درک کرده ایم ، بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

هدف ما در این مقاله پاسخ به این سال است.

آیا افزونه Yoast تاثیری مثبت در بهبود کیفیت محتوا و رضایت کاربران دارد ، تا آنجا که به سایت های SEO SEO کمک کرده است؟

Yoast دقیقا چیست؟ چرا از او انتظار معجزه ندارید؟

افزونه Yoast در بهترین حالت ابزار برای پیگیری SEO و محتوای خود. این ابزار به تنهایی خوب یا بد نیستاما نحوه استفاده و شخصی که با آن برخورد می کند تأثیر زیادی بر ویژگی های آن خواهد داشت. اگر سرپرست وب از قابلیت ها و کاربرد واقعی آن آگاهی کامل داشته باشد ، می تواند دستی عالی برای بهبود SEO و تجربه کاربری باشد و در صورت استفاده بدون دانش ، تنها منجر به کاهش کیفیت محتوا می شود.

با توجه به اینکه راه اندازی سایتی با وردپرس و نصب افزونه Yoast بر روی آن رایگان است ، در 2 سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر سایت های اینترنتی (به زبان فارسی) بوده ایم. اما بسیاری از افراد مسئول مدیریت سایت یا تولید محتوا دانش و تجربه کافی برای استفاده از Yoast و SEO خود ندارند ، بنابراین بر اساس درک خود از زمینه و استانداردهایی که افزونه برای آنها تعیین می کند ، عمل می کنند.

نتیجه یک شیوع گسترده بیماری رایج در شبکه فارسی است که ما آن را “سندرم SEO چراغ سبز” نامیده ایم.

دیدگاه ابزاری و آماری سئو باعث می شود هر روز با سوالاتی روبرو شویم که به دلیل عدم آگاهی در جامعه بوجود می آید. س Questالاتی که پاسخ دادن آنها به همان اندازه گمراه کننده است که پاسخ ندادن! همچنین ممکن است تجربه پرسیدن چنین سوالاتی را داشته باشید:

  • محتوای مقاله باید چند کلمه داشته باشد تا موقعیت بهتری در نتایج جستجو داشته باشد؟
  • از چند عکس در مقالات خود استفاده کنیم؟
  • از چند پیوند داخلی و خارجی در محتوای مقاله استفاده کنیم؟
  • هفته ای یا روزانه چند مقاله تولید کنیم؟
  • و…
  سئوی سریع با سئوی ایرانی

این س questionsالات آنقدر در فضای وب فارسی تکرار می شود که پاسخ به آنها برای بسیاری از متخصصان سئو عملاً گیج کننده است ، بنابراین ما هنگام نوشتن مقاله ، بخش جدیدی از وب سایت آکادمی WebSima را با عنوان اصول SEO راه اندازی کردیم و سعی کردیم مطالب کامل و کاربردی ارائه دهیم. به هریک از آنها پاسخ دهید

در اینجا برخی از مسائل مربوط به نقل قول Yoast برای سایت شما آمده است.

چرا یوست هیچ تاثیری بر سئو ندارد؟

Yoast یک چاقوی برنده است

ضمیمه Yoast یک چاقوی برنده است. اگر در دست پزشک متخصص باشد ، می توان از آن برای نجات صدها نفر استفاده کرد و وقتی در دستان یک قاتل دیوانه یافت شد ، جان چند نفر را به خطر می اندازد! وقتی استانداردهای محتوا برای SEO را نمی دانیم ، عناصر بررسی شده توسط این افزونه ما را گیج کرده و باعث می شود به جای تمرکز بر رضایت مشتری ، به دنبال چراغ سبز باشیم.

برای درک بهتر این موضوع ، به تصویر زیر نگاه کنید ، بر اساس تجزیه و تحلیل این افزونه ، هنگام نوشتن این محتوا خطاهای مهمی مانند تکرار کلمات کلیدی کم وجود دارد ، اما آیا این مسائل مانع از قرار گرفتن این صفحه در موقعیت مورد نظر می شود؟

نمونه ای از تجزیه و تحلیل اشتباه با استفاده از افزونه yoast

این تصویر به یکی از صفحات وب سایت آکادمی وبسیما پیوند خورده است ، که در حال حاضر در 3 رتبه بندی برتر نتایج جستجو با کلمه کلیدی “آموزش ایجاد محتوا” قرار دارد که بسیار رقابتی و مهم است.

به عنوان مثال ، یکی از معایبی که این افزونه از محتوای شما دریافت می کند عدم وجود پیوندهای خارجی در محتوا است. با این حال ، پیوندها به سایت های دیگر زمانی ارزش دارند که به محتوای مقاله مربوط بوده و برای کاربر مفید باشد. اگر به یک صفحه کم ارزش اما مرتبط (مانند ویکی پدیا) پیوند دهید ، این مسئله در رابطه با افزونه حل شده است ، اما آیا برای کاربر نیز مفید است؟

بدتر از آن زمانی است که ؛ پیوند به صفحه ای که بی فایده و حتی بدون اهمیت معنایی است ، دوباره افزونه Yoast این را تغییر مثبتی می داند و رتبه بالاتری به محتوا می دهد.

Joast یک سلاح خطرناک است

این افزونه ما را تشویق می کند تا تعداد کلمات مورد استفاده در محتوا را افزایش دهیم! اما این به ما نمی گوید که افزایش تعداد کلمات باید با ارائه اطلاعات مفید و مرتبط به کاربر همراه باشد. نتیجه چیزی نیست جز آب! افزودن محتوا به جملات بی اهمیت نیستبه از سوی دیگر ، اگر خود را جای مخاطب بگذاریم ، متوجه می شویم که هرچه سریعتر و دقیق تر به سوالات مصرف کنندگان پاسخ دهیم ، هنگام خواندن آن احساس بهتری خواهند داشت.

  استراتژی های سئو در سال 2022

اگر هنوز به اهمیت تجربه کاربری و تاثیر آن بر سئو پی نبرده اید ، پیشنهاد می کنیم مقاله را بخوانید تجربه مصرف کننده اولین (و آخرین) نامه است.

همین مشکل زمانی رخ می دهد که از کلمات کلیدی (بیش از حد) در محتوا استفاده می کنید. افزونه Yoast میزان تکرار عبارت مورد نظر در مقاله را محاسبه می کند ، اما نمی تواند تکرار مفهوم کلیدی را درک کند. ربات های گوگل اکنون به قدری هوشمند هستند که می توانند مفاهیم را در یک جمله بفهمند ، کلمات را با معنا و خانواده تشخیص دهند و معنای مفاهیم را منتقل کنند.

تکرار کلمات کلیدی یک سم مهلک است که هنگام خواندن تجربه کاربر را نادیده می گیرد و شانس شما را برای رتبه بندی در Google 1 کاهش می دهد.

آیا فکر می کنید گوگل آنقدرها هم باهوش نیست؟! آشنایی با دو الگوریتم Rank Brain و Bert می تواند تصمیم شما را تغییر دهد.

جوست یک اعتیاد کشنده است

اعتیاد به نوشتن ، تولید محتوا و بدتر از همه چراغ سبز سئو است! اتکای بیش از حد به این افزونه می تواند اعتماد شما را در نوشتن محتوا و ارتباط با مخاطبان کاهش دهد. شما می توانید به طور ناخودآگاه جمله یا عبارت جذابی را که می نویسید تغییر دهید تا کلمه کلیدی خود را یکبار دیگر تکرار کنید. فراموش نکنیم که:

  • صرف نظر از رضایت کاربر ، ایجاد محتوا ارزش چندانی ندارد.
  • تعداد مقالات یا حتی تعداد کلمات استفاده شده در آنها معیار گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجو نیست.
  • مدت زمان لازم برای انتشار محتوا و سرعت به روز رسانی سایت بر کیفیت محتوا یا اعتبار سایت شما تأثیر نمی گذارد.

اگر فکر می کنید که انتشار 3 مقاله در هفته در ساعات خاصی از روز (به عنوان مثال ، دوشنبه ساعت 12) به اعتماد به سایت شما کمک می کند یا شانس شما برای کسب مکان را افزایش می دهد. شما علائم این اعتیاد خطرناک را دارید.

اگر Yoast خوب نیست ، از چه افزونه ای استفاده کنیم؟

اگر پاسخ این سال را نمی دانید ، احتمالاً هنوز مقاله را با دقت نخوانده اید! همه آنچه ما در مورد آن صحبت می کنیم این است ؛

فقط افزونه Yoast خوب یا بد نیست. در عوض ، دانش ما در مورد SEO و نحوه استفاده از آن به این افزونه اعتبار می بخشد یا آن را به یک قاتل خطرناک تبدیل می کند.

برای یک متخصص SEO یا محتوا ، افزونه های SEO مانند یاورهای مبتدی هستند که اساسی ترین خطاهای انسانی را شناسایی و گزارش می کنند. اما برای مبتدیان ، هرگونه اشتباه در این ابزارها به عنوان یک اشتباه مهلک به نظر می رسد و تمام تلاش خود را برای اصلاح آن (درست یا غلط) انجام می دهد.

افزونه Yoast بهتر است یا رتبه ریاضی

تغییر کلمه کلیدی فوکوس انتخاب شده در پنل مدیریت تأثیر مثبت یا منفی بر موقعیت شما در Google نخواهد داشت. مهم نیست که عنوان و توضیحات صفحه را با Yoast یا All در یک SEO یا حتی رتبه ریاضی مدیریت کنید. محتوایی که در صفحه وجود دارد و برای کاربر یا ربات های Google قابل دسترسی است مهم است.

  جریمه گوگل چیست؟ 3 دلیل اصلی برای تحریم سایت

چگونه استانداردهای SEO برای محتوا را بیاموزیم؟

این یک سوال واقعی است. تبریک می گویم که در ابتدای راه هستید. روشهای مختلفی برای یادگیری سئو وجود دارد و انتخاب آنها بستگی مستقیم به زمان و بودجه شما دارد. اگر زمان کافی برای آموزش شخصی دارید ، از منابع رایگان استفاده کنید و اگر می خواهید سریع حرفه ای شوید ، دوره های تخصصی آموزش SEO و تولید محتوا را بگذرانید.

1- زمان زیادی دارم و نمی خواهم وقت بگذارم

شما یک مسیر طولانی و رایگان را انتخاب کرده اید ، اصلا نگران نباشید ، هیچ چیز پنهان (معلم!) وجود ندارد که در اینترنت و به صورت رایگان آموزش داده نشود. پیشنهاد می کنیم این بار مطالعه را شروع کنید.

  1. کتابهای SEO را برای همیشه مطالعه کنید ؛ این به طور متوسط ​​دو ساعت طول می کشد
  2. هنگام نوشتن مقاله ، همه مقالات در دسته اصول SEO را بررسی کنید
  3. یک آزمایش محتوای SEO انجام دهید که هدف آن یادآوری و خلاصه سازی آموخته های شما است

اگر بعد از انجام این 3 مرحله هنوز مشتاق یادگیری بیشتر هستید ، پیشنهاد می کنیم به صفحه ویدیوی آموزش SEO در وب سایت آکادمی وبسیما مراجعه کنید و با دریایی از آموزش های جذاب و رایگان روبرو شوید.

2- زمان برای من ارزشمند است ، دوست دارم حرفه ای باشم

ممکن است فکر کنید شرکت در یک دوره یا قیمت بالاتر برای شما راهی آسان تر است ، اما شما در اشتباه هستید! حتی اگر مسیر دوم را انتخاب می کنید ، باید مسیر اول را طی کنید. در حقیقت ، شرکت در یک دوره آموزشی ممکن است همه مفاهیم را از صفر تا صد به شما آموزش ندهد ، اما به شما کمک می کند تا قطعات پازل (مقالاتی را که می خوانید) به درستی کنار هم قرار دهید و درک کاملی از آموخته های خود داشته باشید.

آموزش تولید محتوا ، که به طور مداوم در آکادمی WebSima انجام می شود. این به شما کمک می کند تا ابهاماتی را که در ذهن دارید برطرف کرده و پاسخ سوالات خود را از یک منبع معتبر و متخصص دریافت کنید. برای آن دسته از عزیزانی که در تهران زندگی نمی کنند یا نمی توانند منتظر بمانند تا این دوره تکرار شود ، ما این امکان را فراهم کرده ایم که بسته های آموزش تصویری را در صفحه آموزش از راه دور SEO خریداری کنیم.

تجربه شما چقدر به نمونه های این مقاله نزدیک است؟

بیایید کمی به عقب برگردیم (شاید همین الان):

چند سوال در این مقاله شما را اذیت کرده است؟

چند بار محتوای خود را تغییر داده اید ، حتی اگر می دانستید که افزونه سبز روشن است؟

چند بار به امید کسب موقعیت بهتر در نتایج جستجو ، به صفحات و سایت های دیگر (صرف نظر از هدف کاربر) پیوند داده اید؟

تجربه خود را در قالب یک دیدگاه با ما در میان بگذارید. اگر به سوال جدیدی فکر می کنید ، بهترین مکان برای پرسیدن آن است بخش نظرات در این صفحه قرار داردبه

دیدگاهتان را بنویسید