ارزش موقعیت پیوندهای داخلی در صفحه را بررسی کنید


هزینه قرار دادن لینک های داخلی در صفحه

آیا ارزش لینک های داخلی از نظر موقعیت مکانی هر صفحه از سایت متفاوت است؟ این یکی از سوالات متداول بسیاری از مبتدیان سئو است. اما در کل باید بدانید که ارزش هر قسمت از صفحه متفاوت و طبیعتا ارزشمند است محل پیوندهای داخلی آنها یکسان نیستند.

جان مولر از گوگل پاسخی کوتاه و واضح می دهد. همانطور که می دانید لینک های داخلی در صفحات به معنای ایجاد پل ارتباطی بین صفحات داخلی سایت است و این لینک ها باید به گونه ای طراحی شوند که برای موتورهای جستجوگر گوگل خوانا باشد.

درباره مکان لینک های داخلی در صفحات

مارتین اسپلیت گوگل می گوید که هر قسمت از صفحه ارزش خاص خود را دارد و همچنین مهمترین قسمت صفحه قسمت میانی است که محتوای اصلی در آن نوشته می شود. بسیاری از کارمندان گوگل نیز بر این باورند که وجود محتوا در هر قسمت از صفحه، مانند فوتر، سربرگ، بدنه و نوار کناری، ارزش متفاوتی دارد. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که هزینه یک رابطه چقدر است؟

درباره مکان لینک های داخلی در صفحات

موقعیت اتصالات خارجی و داخلی را بررسی کنید

اهمیت ارزش موقعیت پیوند چیست؟

گاهی اوقات موتورهای جستجو از اطلاعات داخل سایت استفاده می کنند تا بفهمند محتوا در مورد چیست. گوگل همچنین گاهی اوقات از اطلاعات موجود در یک سایت به عنوان شاخص رتبه سایت استفاده می کند. به همین دلیل، باید محتوا را به گونه ای بنویسید که به اندازه کافی واضح باشد که گوگل آن را بفهمد. و فراموش نکنید که داشتن لینک در یک صفحه عاملی در رتبه بندی سایت شما است.

بیشتر بدانید: ایجاد ارتباطات داخلی چیست؟

ارزش اتصالات داخلی

به گفته جان مولر، اثربخشی اتصالات داخلی در نواحی مختلف مانند بدنه، سایدبار، فوتر و نمی را نمی توان با یکدیگر مساوی دانست و همچنین میزان اثربخشی هر یک را نمی توان کمی ارزیابی کرد. زیرا معمولا جایگاه لینک های داخلی در صفحات در نظر گرفته می شود.

یکی از مهمترین شاخص هایی که ارزش اتصال را بیان می کند وجود این اتصال برای کاربر است. هر چه لینک بالای صفحه سایت بالاتر باشد، ارزش آن نسبت به سایر لینک های موجود در صفحه بیشتر است. به همین دلیل با ارزش ترین لینک های داخلی در هدر سایت به حساب می آید. سپس لینک هایی که در بالای سایت قرار دارند. در نهایت ارزش لینک های موجود در سایدبار یا فوتر سایت تقریباً یکسان است.

بیشتر بدانید: اهمیت لینک های داخلی در سئو

موقعیت اتصالات داخلی را بررسی کنید

یکی از مهمترین کارهایی که سئو باید انجام دهد بررسی موقعیت لینک های داخلی با ابزاری بهینه و کاربردی است. ما ابزار seo spider را پیشنهاد می کنیم، زیرا با این افزونه می توانید موقعیت تمامی لینک های داخلی صفحه خود را بررسی و ارزیابی کنید. در اینجا مهمترین شاخص هایی وجود دارد که باید برای بررسی موقعیت پیوندهای داخلی بررسی کنید:

موقعیت اتصالات داخلی را بررسی کنید

نکات مهم در جایگاه روابط داخلی

وب سایت را مرور یا خزیدن کنید

خزیدن یا خزیدن عنکبوت های گوگل در سایت یکی از مهم ترین شاخص های بررسی کیفیت سئو است. هرچه گوگل بیشتر در سایت شما بخزد، توجه بیشتری از طرف گوگل به سایت شما جلب خواهد شد. در نتیجه، گوگل بیشتر در URL های بالای سایت می خزد.

URL ها را تحلیل کنید

URL هر صفحه در وب سایت بسیار مهم است و برای تعریف آنها باید یک سری قوانین را رعایت کنید. همچنین مهمترین قوانین برای تعیین URL هر صفحه عبارتند از:

  • آدرس های اینترنتی کوتاه
  • از حروف اضافه استفاده نکنید
  • از کلمات کلیدی موجود در URL ها استفاده کنید
  • بین کلمات خط فاصله بگذارید
  • زبان یکسان برای همه URL های یک سایت

علاوه بر این، تمام آدرس های وب سایت در نهایت در داخل نقشه سایت آن وب سایت قرار می گیرند تا موتورهای جستجوگر گوگل به راحتی در آن خزیده و همه آدرس های سایت شما را شناسایی کنند. همچنین می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای دسترسی به بخش پیش نمایش خزیدن استفاده کنید و از وضعیت خزیدن URL های سایت خود مطلع شوید.

بیشتر بدانید: اصول و قوانین اتصال داخلی

اتصالات آسیب دیده را بررسی کنید

یکی دیگر از شاخص های مهمی که باعث افت رتبه سایت ها می شود وجود لینک های خراب در صفحات است. لینک خراب معمولا به معنای لینک هایی است که اگر روی آن کلیک کنید با خطای 404 مواجه می شوید به همین دلیل بررسی صفحات سایت از نظر لینک های از دست رفته اهمیت ویژه ای دارد.

اتصال قطع شده چیست؟

اتصالات آسیب دیده را بررسی کنید

خلاصه ای از موقعیت لینک های داخلی در صفحه

امروزه یکی از مهم ترین سوالاتی که بسیاری از کارآموزان سئو می پرسند این است که آیا؟ ارزش اتصالات داخلی آیا از نظر مکان صفحه با هم تفاوت دارند؟ پاسخ این سوال مثبت خواهد بود، زیرا اگر یک لینک داخلی به هر قسمت از سایت خود اضافه کنید، ارزش متفاوتی خواهند داشت. شما می توانید لینک های داخلی و خارجی را در قسمت های مختلف سایت قرار دهید اما باید سعی کنید لینک های بسیار مهم خود را در هدر و لینک های تبلیغات و … قرار دهید. در سایر قسمت های صفحه سایت شما

همانطور که می دانید لینک های داخلی و خارجی از عوامل اصلی رشد یک سایت هستند که باید بسیار مراقب باشید تا دچار اشتباه نشوید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات مهم سئو به سایت مراجعه کنید شرکت سئوی ایرانی دیدن

سوالات متداول در مورد محل اتصالات داخلی

1آیا لینک های صفحه سایت یکسان هستند؟

خیر، زیرا لینک های بالای سایت، مانند بالا یا شیشه جلو، بسیار مهمتر از فوتر یا نوار کناری هستند.

2مهم ترین راه برای افزایش خزیدن عنکبوت های گوگل در سایت چیست؟

بهره مندی از لینک های خارجی و داخلی در این امر بسیار مهم است.

3در هر محتوای یک سایت از چند لینک داخلی می توان استفاده کرد؟

پاسخ به این سوال به وضعیت سایت شما بستگی دارد، زیرا معمولا بیش از 2 لینک برای محتوای یک سایت توصیه نمی شود.

  مشاوره سئو چیست؟