آیا استفاده از علائم نگارشی بر سئو تاثیر می گذارد؟

راهنمای مطالعه

هرچه الگوریتم های گوگل پیچیده تر شوند ، یادگیری سئو و رسیدن به رتبه اول در گوگل آسان تر است. بله ، راحت تر! تا چند سال پیش ، وقتی مطالب جدیدی می نوشتیم ، تمرکز ما بر روی ربات های Google بود که متن را درک می کردند و از کلمات کلیدی در فضای مناسب استفاده می کردند ، نه بر رضایت کاربران. اما با معرفی الگوریتم هایی مانند Rank Brain و BERT ، دیگر نیازی به نگرانی در مورد ربات های گوگل نداریم. امروزه تمام تلاش ما بر رضایت مشتری ، پاسخ به سوالات و ایجاد حس خوب در مخاطب متمرکز شده است.

اگر با این صفحه جستجوی وب برخورد کردید ، تبریک می گویم. شما توجه بالایی به رضایت مشتری و تمایل به موفقیت در سئو دارید.

افراد کمی می توانند به این نکات به ظاهر کوچک توجه کنند ، اما کسانی که به این نقطه رسیده اند مطمئنا آینده روشنی در سئو دارند.

بازگشت به س mainال اصلی ؛ آیا استفاده از علائم نگارشی در محتوای سئو کمکی می کند؟ پاسخ را با یک فرمول ساده و منطقی دریافت می کنیم:

رعایت استانداردهای نوشتاری بر خوانایی متن و تجربه کاربر هنگام خواندن تأثیر می گذارد + رضایت کاربر هدف نهایی گوگل است = استفاده صحیح از علائم نگارشی در سئو موثر است.

ممکن است فکر کنید که درک گوگل از فارسی به اندازه انگلیسی نیست ، بله ، شما درست می گویید ، اما ، این بسیار بیشتر از آن چیزی است که می توانیم تصور کنیمبه در زیر ، با نگاهی به چند مثال ساده ، به قدرت گوگل در درک محتوای فارسی و تأثیر علائم نگارشی بر معنی جملات پی می بریم.

معنی کلمه در جمله مشخص شده است

درک معنای واقعی کلمه بدون در نظر گرفتن عبارات جانبی دشوار است. ذهن ما این کار را هر روز و کاملا ناخودآگاه انجام می دهد. به عنوان مثال ، کلمه “شیر” در فارسی معانی متفاوتی دارد ، وجود کلمات مرتبط در جملاتی مانند “جنگل” ، “غذا” ، “ساختمان” و کمک به ما در تشخیص معنی کلمه “شیر” در هر کدام کمک می کند. وضعیت.

در اکتبر 2019 ، گوگل به طور رسمی الگوریتم BERT را معرفی کرد. گفته می شود که این الگوریتم مهمترین تغییر در الگوریتم های گوگل از زمان معرفی Rank Brain در سال 2014 است. هدف اصلی برت درک هدف کاربر از جستجو است و این کار با مطالعه تأثیر کلمات بر یکدیگر انجام می شود. نتیجه شگفت انگیز است ، سایتها به کاربر نشان داده می شود ، که به جای تمرکز بر کلمات ، هدف نهایی کاربر – جستجو را برآورده می کند. برای درک بهتر این موضوع ، مثال زیر را ببینید:

  انواع Google crawl یا Google crawl

تأثیر الگوریتم برت بر درک گوگل از معنی کلمات

همانطور که در تصویر می بینیم ، معنای عبارت “شیر” با افزودن کلمات جانبی تغییر می کند. همچنین می توانید این آزمون را با کلمات مختلف انجام دهید و مطمئن باشید که از پاسخ های گوگل شگفت زده خواهید شد.

این س anotherال دیگری را پیش روی ما می گذارد ؛ ما تأثیر کلمات بر یکدیگر را پذیرفتیم ، اما این چه ربطی به استفاده از علائم نگارشی دارد؟

وجود علائم نگارشی به گوگل کمک می کند تا معنی جمله و نحوه ارتباط کلمات را بهتر درک کند.

علائم نگارشی چه تاثیری بر معنای جملات و کلمات دارد؟

مهم نیست که چقدر در مورد آن صحبت می کنیم ، نمی توانیم مفهوم مورد نظر را به شما ارائه دهیم. بیایید با چند مثال ساده به بررسی تأثیر علائم نگارشی بپردازیم. به تصویر زیر نگاه کنید ، همانطور که در مثال قبلی دیدیم. استفاده از کلمه “وحشی” به “شیر” معنی حیوان را می افزاید.

تأثیر علائم نگارشی بر درک گوگل از معنی جمله

وقتی از یک ترکیب مشابه در یک جمله استفاده می کنیم ، به عبارت دیگر ، بر معنای آن نیز تأثیر می گذاردبه به عنوان مثال ، وجود کلمه “خرید” وزن را بر “خوراکی” بودن “شیر” بیشتر می کند ، اما به دلیل اصطلاحات پیچیده و پیچیدگی جمله ، ترجمه صحیح توسط گوگل انجام نمی شود.

با افزودن کاما (،) در مکان مناسب ، معنای این جمله برای Google دقیقاً مشخص شده است.

یک مثال مشهور که از کتاب ادبیات فارسی به یاد داریم عبارت معروف “بخشش لازم نیست ، او را اعدام کنید” است. این جمله با تغییر موقعیت ویرگول معانی متفاوتی به خود می گیرد و گوگل از تفاوت بین این دو به خوبی آگاه است.

کاما معنی جمله را کاملاً تغییر می دهد

عدم وجود علائم نگارشی همیشه معنی جمله را تغییر نمی دهدبه اگر ساختار جمله استاندارد باشد ، گوگل می تواند مفهوم اصلی را درک کرده و علائم نگارشی لازم را به آن اضافه کند. در مثال زیر می بینیم که نبودن ویرگول هیچ تاثیری در معنای جمله ندارد ، اما خود گوگل آن را به ترجمه اضافه کرده یا یک نقطه (.) در انتهای جمله قرار داده است.

  افزایش بودجه چه تاثیری بر سئو دارد؟ سئو، سئو سایت

گوگل استفاده از علائم نگارشی را تغییر می دهد

درست است که هیچ تغییری در معنی جمله ایجاد نمی شود ، اما به نظر شما کدام یک از این جملات برای کاربر خواناتر است؟ مفهوم متن نوشتاری ممکن است توسط گوگل به خوبی درک شود ، اما رضایت مصرف کننده و متن خوانی به خوبی رعایت نشده است. این یکی اتفاق می افتد رتبه منفی برای کیفیت محتوای ما در نظر گرفته شده است.

من فکر می کنم ما قبلاً از اهمیت و تأثیر علائم نگارشی بر تولید محتوا آگاه هستیم. برای استفاده صحیح از این نمادها ، باید کاربرد و معنای هر یک از آنها را بدانیم که در ادامه این مقاله با هم انجام خواهیم داد.

برای نوشتن و اعمال هر یک از آنها در محتوا ، کاراکترها را وارد کنید

علائم و استانداردهای نوشتن به زبان فارسی تفاوت چندانی با سایر زبانها ندارد. فهرست نمادها و استفاده از هریک در نوشتن متن ، موضوعی طولانی و البته تخصصی در زمینه محتوا است. آنچه در این مقاله معرفی می کنیم مهم ترین و پرکاربردترین شخصیت ها هنگام نوشتن محتوای سایت هستند.

نقطه؛ مفهوم جامع و مستقل

استفاده از نقطه (.) در پایان جملات رایج ترین روش برای علامت گذاری محتوا است. وجود نقطه کامل به معنای پایان جمله و ارائه یک مفهوم است کامل و مستقل F. اگر جملات ما با علامت سوال یا علامت تعجب پایان می یابد ، نیازی به استفاده از نقطه کامل نیست.

ویرگول ؛ ارتباط معنایی بین دو مفهوم وابسته

استفاده از کاما (،) به ما کمک می کند تا از جملات و عبارات مرتبط در یک مفهوم کلی تر و در کنار هم استفاده کنیم. وجود کاما همچنین خوانایی محتوا و قدرت درک مفهوم را افزایش می دهد و مکث کوتاهی در ذهن مخاطب ایجاد می کند.

نقطه ویرگول ؛ ارتباط معنایی بین دو مفهوم مستقل

همانطور که از نامش پیداست ، نقطه ویرگول (؛) را می توان ترکیبی از نقطه ویرگول در نظر گرفت. به عبارت دیگر ، استفاده از نقطه ویرگول به معنای استقلال دو جمله از یکدیگر و در عین حال وجود ارتباط معنایی بین آنها است. ما همچنین از کاما برای تأکید بر یک مفهوم و ارائه توضیحات اضافی برای آن استفاده می کنیم. دقیقاً همان کاری که در عنوان این بخش انجام دادیم.

دو نکته ؛ ارتباط معنایی بین چندین مفهوم وابسته با یک مفهوم مستقل

استفاده از دو نقطه (:) و نقطه ویرگول (؛) مشابه است. مهمترین تفاوت بین آنها ارتباط با مفاهیم زیر در متن است. وقتی از نقطه ویرگول استفاده می کنیم ، در واقع این دو جمله را به هم وصل می کنیم ، اما با دو نکته چندین مفهوم مرتبط ممکن است مربوط به جمله قبلی باشد. پس از کولون ، مجموعه ای از مفاهیم معمولاً به عنوان یک لیست در نظر گرفته می شوند یا با کاما از یکدیگر جدا می شوند. 2 نمونه زیر را در نظر بگیرید:

  ساب دامین یا ساب پوشه؟ به متداول ترین سوال فنی در مورد سئو پاسخ دهید

1- برای موفقیت در سئو ، نیاز به تدوین استراتژی داریم؛ بدون استراتژی ، فعالیتهای تولید محتوا ما بی اثر است.

جملات اول و دوم نیز مستقل از یکدیگر هستند ، اما استفاده می شوند. ما بین آنها ارتباط معنایی ایجاد کردیم.

2- برای تدوین استراتژی محتوا باید به عوامل متعددی توجه کنیم: شخصیت مخاطب ، وضعیت رقبا ، تحقیقات کلمات کلیدی و طراحی محتوای سایت.

در این مثال ، ما برخی مفاهیم بسیار مرتبط را با استفاده از کاما معرفی کردیم و رابطه معنایی بین آنها و جمله اول را مشخص کردیم.

علاوه بر این ، از روده بزرگ به نقل قول ها و نتیجه گیری همچنین قابل استفاده است.

در نهایت ، گوگل و الگوریتم های آن را فراموش کنید!

هدف از کسب جایگاه در نتایج جستجو جذب مخاطب است ، اما کار ما به همین جا ختم نمی شود. هنگامی که کاربر وارد سایت می شود ، هدف بزرگتر است. معلوم است که او مشتری است. در مورد تاثیر بوک مارک ها بر کیفیت محتوا از نظر گوگل و بهبود سئو هیچ قطعیتی وجود ندارد ، به طور کلی بهتر است فرض کنید کاملاً بی اثر استبه اما مصرف کننده چطور؟ پاسخ به سوالات زیر به ما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند:

  1. آیا استفاده از علائم نگارشی می تواند بر درک بهتر مخاطب از معنای محتوا و رضایت آنها از تحقیق تأثیر بگذارد؟
  2. آیا محتوای مملو از اشتباهات املایی یا غلط های املایی شانس جلب اعتماد مشتریان را دارد؟
  3. چقدر زمان صرف یادگیری و پایبندی به این استانداردها می کنیم؟
  4. خواندن محتوا یکی از 200 فاکتور امروز گوگل نیست ، فردا چطور؟

به این سوالات فکر کنید و خودتان تصمیم بگیرید که چگونه استفاده از علائم نگارشی بر رضایت کاربر و رتبه در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. نظرات خود را در این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید